زمین چمن مصنوعی پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون به بهره‌برداری رسید

۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۲ کد : ۳۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۸۳
زمین چمن مصنوعی پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، نخستین پروژه عمرانی احداث شده در حوزه ورزش این دانشگاه، روز چهارشنبه، ۱۷ شهریور، همزمان با بهره‌برداری از ۱۶ پروژه ورزشی در دانشگاه‌ها که به صورت مجازی و با حضور دکتر غفاری، سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علیزاده، مدیرکل تربیت‌بدنی این سازمان، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و روسای ۱۵ دانشگاه و مرکز علمی دیگر کشور برگزار شد، در ارتباط تصویری با دانشگاه‌ها و به‌صورت هم‌زمان به بهره‌برداری رسید.
زمین چمن مصنوعی پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون به بهره‌برداری رسید

دکتر غلامرضا غفاری در این آیین مجازی گفت: ورزش دانشجویی نقش مهمی در نشاط و پویایی محیط دانشگاه دارد و در همین راستا است که مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها به توسعه امکانات ورزشی اهتمام دارند و در طول سال شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف ورزشی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شرایط کرونایی از کشور رخ ببندد و دانشجویان بتوانند با حضور دانشگاه و پیگیری تحصیلات خود، از امکانات ورزشی نیز در راستای سلامت جسم و روان خود استفاده کنند.

این پروژه همچنین در سطح محلی نیز طی برگزاری مراسمی با حضور علی مظفری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، جمعی از روسا و معاونین دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی شهرستان، اعضا هیئت علمی و کارکنان دانشگاه و جمعی از فعالین اجتماعی کازرون، زمین چمن مصنوعی مجموعه پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه در مراسمی که بعدازظهر 8 شهریورماه و در سطح محلی برگزار شد، طی سخنانی ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و با تقدیر از حمایت‌های سازمان امور دانشجویان و اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین با قدردانی از تمامی تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان و کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون که در احداث این زمین ورزشی نقش داشته‌اند، خاطر نشان نمود: بهره‌برداری این مجموعه ورزشی حاصل اهتمام و هم‌افزایی بین مجموعه‌های مختلف در سطح وزارت عتف و معاونت‌ها و کارکنان پرتلاش دانشگاه سلمان فارسی کازرون است. در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای افق‌های پیش‌روی این دانشگاه که قطب علمی منطقه است، در تلاش هستیم با تداوم این روند و تقویت هرچه مناسب‌تر آن، شاهد توسعه مطلوب خدمات‌دهی به جامعه باشیم. 

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب برخی دیگر از پروژه‌های ساخته شده در پردیس 78 هکتاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون، خاطر نشان نمود: تاکنون در پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بالغ بر 300میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. باتوجه به اینکه در برخی موارد حتی تا 95درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم، با جذب 20 میلیارد تومان بودجه دیگر، این آمادگی را داریم که برخی ساختمان‌های این پردیس را نیز به بهره‌برداری برسانیم. امیدواریم با حمایت‌های تمامی مسئولان دلسوز و مردم شریف شهرستان کازرون و به ویژه نماینده محترم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار که تاکنون برای حفظ و اعتلای این دانشگاه از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند، بودجه مورد نیاز را جذب و سرمایه‌ی ملی که در قالب این ساختمان‌ها راکد مانده است را به مرحله خدمات‌رسانی به مردم شریف و به ویژه دانشجویان عزیز برسانیم.

در ادامه این آیین، شرکت کنندگان با افتتاح زمین چمن مصنوعی، از این زمین ورزشی بازدید نمودند.

گفتنی است کار احداث زمین چمن مصنوعی پردیس 78 هکتاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از سال 98 آغاز و ساخت آن در زمینی به مساحت 1500مترمربع که 1000مترمربع آن چمن مصنوعی است، صورت پذیرفت. این پروژه با اجرای خاکبرداری، خاکریزی، تسطیح، شناژ بتنی اطراف، فنس‌کشی، نصب درب‌های ورودی، تهیه و نصب چمن مصنوعی، تأمین و انتقال تأسیسات زیربنایی آب و برق به مرحله بهره‌برداری رسید. پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بزرگترین پروژه توسعه دانشگاهی در غرب استان فارس است که در کیلومتر 5 جاده کازرون ـ بوشهر و در ابتدای جاده روستای گردشگری دوان احداث شده است.

همچنین شایان ذکر است در سطح ملی، این پروژه در ادامه روند افتتاح پروژه‌های ورزشی در دانشگاه‌ها، روز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه، به همراه 15 پروژه دیگر، شامل ۴ زمین چمن مصنوعی، ۵ پیست دوچرخه‌سواری، ۵ مرکز مجهز مشاوره تندرستی، ۱ کف‌پوش زمین روباز و ۱ زمین ورزشی ساحلی به بهره‌برداری رسید و ۲۱ هزار مترمربع به فضای ورزش دانشگاه‌ها افزوده شد.

 


( ۶ )

نظر شما :