دقایقی پیش و با تعطیلی کلاس‌های درس صورت گرفت

تجمع دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی

۲۶ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۷ کد : ۳۳۶ خبر اول
تعداد بازدید:۸۶۶
دقایقی پیش، دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با تعطیلی کلاس‌های درس، در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی تجمع کردند.
تجمع دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این تجمع که از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 26 مهرماه و با حضور دانشجویان، اعضاء هیئت علمی و یاوران علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون آغاز شد، شرکت‌کنندگان، جنایت‌های بی‌شرمانۀ رژیم غاصب صهیونیستی را در غزه که طی روزهای گذشته تشدید شده و با بمباران بیمارستان المعمدانی و شهادت صدها فلسطینی بی‌پناه، به اوج خود رسیده، محکوم نموده و به عنوان بخشی از جامعۀ دانشگاهی کشور، از مردم مظلوم غزه حمایت کردند.

در این تجمع همچنین بیانیه بسیج دانشجویی این دانشگاه به عنوان بیانیۀ تجمع برگزار شده، بدین شرح قرائت شد:

«اعوذ به االله من الشیطان الرجیم و آل اسرائیل الخبیث

بسم الله الرحمن الرحیم

وَقَضَیْنَا إِلَىٰ بَنِی إِسْرَائِیلَ فِی الْکِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیرًا ﴿۴﴾ ما در تورات به بنی اسرائیل خبر دادیم که قطعاً دو بار در زمین فساد می کنید و [در برابر طاعت خدا] به سرکشی و طغیان [و نسبت به مردم به برتری جویی و ستمی] بزرگ دچار می شوید.

فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّیَارِ ۚ وَکَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا ﴿۵﴾ پس هنگامی که [زمان ظهور] وعده [عذاب و انتقام ما به کیفر] نخستین فسادانگیزی و طغیان شما فرا رسد، بندگان سخت پیکار و نیرومند خود را بر ضد شما برانگیزیم، آنان لابه لای خانه ها را [به طور کامل و با دقت] جستجو می کنند؛ و یقیناً این وعده ای انجام شدنی است.

سورۀ اسراء  / آیات ۴ و ۵

رژیم غاصب صهیونیستی که چندین دهه است با شدیدترین شکل ظلم و تجاوز و کشتار و آپارتاید، ملت مظلوم فلسطین را به خاک و خون کشیده است، در این روزها باز با زیر پا گذاشتن مجدد همه اصول قانونی و اخلاقی و انسانی مردم بی‌گناه و بی‌پناه غزه را به زیر بمباران و موشک‌باران گرفته تا خشم خود را از سیلی محکم و جبران‌ناپذیری که از مجاهدان فلسطینی خورده است، خالی کند.

این رژیم سفاک که مدعی تسلط کامل بر این منطقه است، بمب و موشک‌های خود را بدون هیچ هشدار قبلی بر خانه‌هایی می‌ریزد که می‌داند زنان و کودکان نیز در آن‌ها ساکن هستند. این بار وقاحت و خباثت خود را به آنجا رسانده‌اند که مستقیماً بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه را هدف قرار می‌دهند.

نهادها و دولت‌ها و رسانه‌های بین‌المللی نیز در قبال این جنایات وحشتناک سکوت کرده‌اند تا مبادا خمی به ابروی اربابان سرمایه‌سالار و خون‌خوار جهان بیاید، حال آن‌که مطابق همه قوانین و قراردادهای همگانی حقوق بشر -که خود را داعیه‌دار آن نیز جا می‌زنند- «بیمارستان‌ها و افراد مستقر در آنها به هیچ وجه نباید مورد حمله قرار بگیرند. 

ما دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون ضمن محکوم کردن این جنایت بی‌سابقه بشری و کشتار قریب به 1000نفر مجروح که بیشتر آنان را زنان و کودکان در بر می گیرد، از مجامع بین المللی می خواهیم این جلوی جنایات این رژیم سفاک را گرفته و آنها را در محاکم قضایی بین المللی محاکمه نمایند.

از دولتمردان جهان عرب می خواهیم از خواب بیدار شده و به داد پاره تن جهان اسلام و کشورهای عربی برسند.

ما دانشجویان آمادگی خود را برای هر گونه کمک انسان دوستانه و حتی حضور میدانی برای کمک و دفاع از مظلومان فلسطینی را اعلام می‌نماییم.»

 

 


( ۱۱ )

نظر شما :