دکتر علیرضا فارسی‌نژاد در دیدار با اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون مطرح کرد

اعضاء هیئت علمی، ستون اصلی رشد و توسعۀ دانشگاه هستند

۰۳ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۶ کد : ۳۴۴ خبر اول
تعداد بازدید:۵۲۳
دکتر فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در دیدار با اعضاء هیئت علمی این دانشگاه، ضمن تأکید بر جایگاه و نقش ویژه اعضاء هیئت علمی در دانشگاه‌ها، خاطر نشان نمود: مبدأ بودن دانشگاه برای انجام تحولات، نیازمند ظرفیت‌هایی است که مهمترین این ظرفیت‌ها، اعضاء هیئت علمی هستند. آنها ستون اصلی رشد و توسعۀ دانشگاه و همچون ستون فقرات دانشگاه محسوب می‌شوند و اگر تحول و اتفاقی بخواهد صورت پذیرد، باید با تکیه به اعضاء هیئت علمی پیش رود.
اعضاء هیئت علمی، ستون اصلی رشد و توسعۀ دانشگاه هستند

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر فارسی‌نژاد، در این دیدار که دوم آبان‌ماه و در سالن علامه دوانی دانشگاه، برگزار شد، تصریح نمود: نگاه کلانم به دانشگاه سلمان فارسی کازرون و افق کاری این دانشگاه، این است که سطح دانشگاه باید ارتقاء پیدا کند. در حوزه آموزشی، به زودی توسعۀ رشته‌ها را متناسب با سند راهبردی دانشگاه شروع خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم علاوه بر ایجاد رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی، برای رشته‌های موجود که شرایط لازم را دارند نیز رشته‌های تحصیلات تکمیلی دایر کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت‌های مختلف موجود در دانشگاه‌ها، افزود: دانشگاه یک نهاد فرهنگی و علمی است که علاوه بر نقش‌های آموزشی، نقش‌های تربیتی و فرهنگی نیز دارد. بنابراین اساتید و اعضاء هیئت علمی باید علاوه بر حوزۀ آموزش، در حوزه‌های دیگری مانند فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی نیز گام بردارند. در کنار این موارد باید تلاش شود پژوهش‌ها کاربردی، نیازمحور و متناسب با بومِ منطقه و در جهت کمک به حل مسائل این منطقه باشد.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین بر لزوم پیگیری و حصول نتیجه برای خدمات رفاهی نیز تأکید نمود و با تصریح بر اینکه مدیریت ارشد استان و به ویژه دکتر ایمانیه، استاندار فارس نیز نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد، افزود: با پشتیبانی استاندار فارس، پیگیری‌های جدی برای حل مشکل مسکن اعضاء هیئت علمی دنبال شده است. علاوه بر این پیگیری‌ها که در سطح استان فارس دنبال می‌شود، در سطح شهرستانی نیز تلاش می‌کنیم با همراهی اعضاء هیئت علمی و ظرفیت‌های منطقه، بتوانیم روند احداث منازل سازمانی را دنبال کنیم.

در این نشست، حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز طی سخنانی با تأکید بر جایگاه علم در جامعه، ابراز امیدواری نمود با استفاده از توانمندی‌های دکتر فارسی‌نژاد، بتوان در جهت رشد و توسعۀ هرچه بیشتر دانشگاه گام برداشت.


( ۵ )

نظر شما :