قرار گرفتن عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان

۰۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۶ کد : ۳۴۸ خبر اول
تعداد بازدید:۴۷۱۶
به دنبال انتشار فهرست دانشگاه استنفورد در مهرماه سال جاری، دکتر محمدرضا پورکریمی، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بار دیگر در فهرست دو درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرار گرفت.
قرار گرفتن عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، براساس تازه‌ترین آمار منتشر شده از یافته‌های پروژه مشترک الزویر و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد که به عنوان «فهرست دانشگاه استنفورد» شناخته می‌شود و در قالب آن با تحلیل داده‌های پایگاه اسکوپس، اقدام به شناسایی و ارائۀ فهرستی از پژوهشگران پراستناد برتر جهان می‌کنند، دکتر محمدرضا پورکریمی، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، برای دومین بار در فهرست دو درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرار گرفت.

در فهرستی که به تازگی منتشر شده، براساس عملکرد استنادی یک‌ساله در سال 2022، عملکرد استنادی نویسندگان به ازای بروندادهای پژوهشی آنها منتشر شده است و دکتر محمدرضا پورکریمی، در حوزۀ موضوعی فیزیک و نجوم با 201 استناد، در ردیف دو درصد دانشمندان برتر پراستناد جهان قرار گرفته است.

به دنبال کسب این موفقیت، دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن تبریک به دکتر پورکریمی، خاطر نشان نمود: فعالیت اعضاء هیئت علمی توانمند در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، فرصت مناسبی در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار داده است که بتوانند با استفاده از چنین ظرفیت‌هایی، در کنار کسب سطح مطلوبی از آموزش‌های علمی، مهارت‌های پژوهشی خود را نیز افزایش دهند. قرار گرفتن دکتر پورکریمی در فهرست دو درصد دانشمندان برتر پراستناد جهان را به ایشان، سایر اعضاء هیئت علمی و دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون تبریک می‌گویم و امیدوارم شاهد افزایش روزافزون موفقیت‌های علمی و پژوهشی جامعۀ علمی این دانشگاه باشیم.

گفتنی است، دکتر محمدرضا پورکریمی، دانشیار بخش فیزیک دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مدیر امور پژوهشی و فناوری این دانشگاه است. از دستاوردهای علمی ایشان می‌توان به انتشار مقاله‌های متعدد در مجلات معتبر علمی ISI و علمی پژوهشی و همچنین در کنفرانس‌ها و همایش‌های معتبر داخلی و خارجی اشاره کرد.


( ۱۲۸ )

نظر شما :