با حضور جمعی از دانشگاهیان و مدیران شهری شهرستان‌های کازرون و کوهچنار و به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت پذیرفت

آیین گرامیداشت روز جهانی شهرسازی برگزار شد

۲۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۰ کد : ۳۶۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۸۳
صبح امروز، ۲۱ آبان‌ماه، آیین گرامیداشت روز جهانی شهرسازی، با حضور جمعی از اعضاء هیئت رئیسه و دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون و شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهر و مدیران شهری شهرستان‌های کازرون و کوهچنار، برگزار شد.
آیین گرامیداشت روز جهانی شهرسازی برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غلامرضا مرادی، عضو هیئت علمی گروه شهرسازی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این آیین ضمن گرامیداشت روز شهرسازی، بر اهمیت و جایگاه شهرسازها در نظام‌های مدرن مدیریت شهری تأکید نمود و خاطر نشان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های علمی قابل توجهی در سطح اعضاء هیئت علمی و اساتید و استعدادهای برجسته و درخشانی در سطح دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزۀ شهرسازی حضور دارند که می‌توانند به ارائۀ خدمات مختلف علمی به شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرستان‌های کازرون و کوهچنار و سایر شهرستان‌های غرب استان فارس بپردازند.

وی همچنین از آمادگی گروه شهرسازی دانشگاه سلمان فارسی کازرون جهت کمک به مجموعه‌های مختلف مدیریت شهری در سطح شهرستان‌های کازرون و کوهچنار خبر داد و خاطر نشان نمود: این آمادگی وجود دارد که متناسب با مسائل و نیازهای شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی و سایر نهادهای تصمیم‌گیر در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری، بتوانیم به ارائۀ خدمات مختلف پژوهشی، آموزشی و... بپردازیم.

در این آیین، مهندس رضا نوذری، شهردار کازرون نیز طی سخنانی، وجود رشتۀ مهندسی شهرسازی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون و فعالیت اعضاء هیئت علمی و دانشجویان این رشته را فرصت مناسبی برای این شهرستان برشمرد و خاطر نشان نمود: کازرون به واسطۀ برخورداری از پیشینۀ غنی تاریخی و فرهنگی، می‌تواند یکی از نقاط پیشرو در حوزه‌های مختلف و به ویژه حوزۀ شهرسازی باشد چراکه شهری باستانی همچون بیشاپور در این سرزمین بنا شده که در دورۀ ساختش یکی از پیشروترین شهرهای دنیا محسوب می‌شده است.

وی همچنین افزود: شهرداری کازرون آمادگی خود را جهت دریافت طرح‌ها و ایده‌های مشورتی دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون به ویژه در حوزۀ شهرسازی اعلام می‌کند و چنانچه طرح و ایدۀ مناسبی در حوزه‌های مختلف شهری به دستمان برسد، آمادگی تحقق آنها را داریم.

برپایی پرسش و پاسخ با شهردار کازرون، پخش کلیپ‌های مختلف، اجرای تئاتر، قرائت بیانیه انجمن علمی مهندسی شهرسازی توسط نماینده این انجمن و تقدیر از دانشجویان برگزیده شهرسازی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از دیگر برنامه‌هایی بود که در این آیین اجرا شد. همچنین در حاشیۀ برگزاری این رویداد، نمایشگاهی از برخی آثار منتخب دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزه شهرسازی به نمایش درآمد.

گفتنی است این آیین از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی، گروه شهرسازی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، شهرداری کازرون و توسط انجمن علمی مهندسی شهرسازی با همکاری برخی دیگر از تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.


( ۷ )

نظر شما :