به مناسبت سالروز عروج علامه طباطبایی صورت پذیرفت

محفل انس با قرآن در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد

۲۵ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۲ کد : ۳۶۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۷۴
به مناسبت فرارسیدن سالروز عروج علامه طباطبایی، محفل انس با قرآن با حضور جمعی از دانشگاهیان و با سخنرانی و تفسیر حجت‌الاسلام محمود صحرائی، مسئول حوزه علمیه کازرون و قرائت دکتر ابوذر دهداری، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در سالن اجتماعات استاد علی دوانی این دانشگاه برگزار شد.
محفل انس با قرآن در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این مراسم، دکتر ابوذر دهداری، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و از قاریان ممتاز قرآن، به قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت. ایشان همچنین با هدف حل مشکلات فردی با تمسک‌ جستن به آیات قرآن، به تشریح طرح «تصمیم سبز» پرداخت که در قالب برپایی دورهمی‌های صمیمی با محور قرآن برگزار خواهد شد و از دانشجویان علاقمند جهت شرکت در این طرح دعوت کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام محمود صحرائی، مسئول حوزه علمیه کازرون، طی سخنانی با مروری بر زندگی علامه طباطبایی، به تاثیر و روشنگری آثار ایشان و شاگردانشان در حوزه تفسیر، عرفان و فلسفه پرداخت.

حجت‌الاسلام صحرائی همچنین به موضوع معرفت قرآن‌شناسی پرداخت و با تأکید بر توجه ویژه به سخنان گهربار ائمه اطهار(ع)، امیرالمومنین علی(ع) را همچون قرآن ناطق برشمرد و بر ضرورت توجه مداوم و مطالعه قرآن تأکید و خاطر نشان نمود: قرآن را مطالعه کنیم نه اینکه فقط بخوانیم. برای درک و دریافت عمیق قرآن تلاش کنیم و در این مسیر اول مطالعه کنیم، دوم بفهمیم، سوم خودمان عمل کنیم، چهارم ترویج دهیم و پنجم در سطح جامعه اجرا کنیم.

گفتنی است در این برنامه که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و توسط کانون قرآن و عترت این دانشگاه با همکاری پایگاه مقاومت شهید احمدی روشن بسیج کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد، مسابقه قرآنی نیز برگزار و به سه نفر از برگزیدگان جوایزی اهداء شد.


( ۲ )

نظر شما :