از سوی مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت پذیرفت

کارگاه آموزشی اصول تغذیه سالم برگزار شد

۰۵ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۳۶۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۱۲
با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون با مبانی علمی اصول تغذیه و ضرورت‌های رعایت برنامۀ غذایی سالم، کارگاه آموزشی اصول تغذیه سالم با حضور جمعی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.
کارگاه آموزشی اصول تغذیه سالم برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، نازنین توکلی، کارشناس علوم تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این کارگاه که از سوی مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد، ضمن ارائۀ آموزش‌هایی در خصوص پروتئین‌ها، چربی‌ها، فیبر، کلسیم، کربوهیدرات‌ها و...، بر ضرورت ایجاد یک رژیم غذایی سالم تأکید و خاطر نشان نمود: برنامه‌ریزی رژیم غذایی سالم را به عنوان مراحل کوچک و قابل کنترل در نظر بگیرید. هروقت که این تغییرات کوچک تبدیل به عادت شد، می‌توانید به افزودن غذاهای سالم دیگر به رژیم غذایی فکر کنید.

وی همچنین یادآور شد: تغذیه مناسب به معنای حذف غذاهای مورد علاقه‌تان و یا ایجاد محدودیت‌های غذایی نیست؛  بلکه در واقع باید یک برنامه غذایی مناسب داشت تا همه مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین نماید. تغذیه مناسب می‌تواند خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های‌ قلبی و عروقی، سرطان‌ها و دیابت نوع 2 را کاهش دهد. همچنین خلق و خو را بهبود بخشیده و به افزایش عمر کمک می‌کند.

گفتنی است این کارگاه از سوی واحد بهداشت محیط مرکز سلامت و سبک زندگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد.


( ۴ )

نظر شما :