در پی تقویت فعالیت‌های حوزۀ هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت پذیرفت

نشست تخصصی هوش مصنوعی با طعم احتمال برگزار شد

۰۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۶:۲۱ کد : ۳۷۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۶۹
در پی تقویت فعالیت‌های علمی مرتبط با حوزۀ هوش مصنوعی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با هدف آشناسازی هرچه بیشتر دانشجویان این دانشگاه با هوش مصنوعی و ارتباط‌های میان رشته‌ای که از طریق آن می‌تواند برقرار شود، نشستی با عنوان «هوش مصنوعی با طعم احتمال»، با حضور جمعی از دانشجویان و اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با سخنرانی دکتر احسان احمدی و همراهی دکتر ابوذر بازیاری از اعضاء هیئت علمی این دانشگاه برگزار شد.
نشست تخصصی هوش مصنوعی با طعم احتمال برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر احسان احمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست ضمن طرح مباحثی تخصصی در ارتباط با هوش مصنوعی و ارتباط آن با سایر رشته‌ها و فعالیت‌های مرتبط با تجارت و کسب‌کار، منطق و ریاضیات و پیامدهای جمعی و اجتماعی آن، خاطر نشان نمود: هوش مصنوعی، زمینه‌ای پویا و نوآورانه است که به کمک رایانه‌ها و الگوریتم‌های پیچیده، سعی در شبیه‌سازی و تقلید از قابلیت‌ها و فرآیندهای هوشمندانه انسان دارد. یکی از چالش‌های بزرگ در حوزه هوش مصنوعی، مدیریت عدم قطعیت در مسائل است. در دنیای واقعی، داده‌ها معمولا با نویز و عدم قطعیت همراه هستند و این امر می‌تواند تصمیم‌گیری‌های ماشینی را با مشکل روبرو کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطر نشان نمود: برای مدل‌سازی در هوش مصنوعی و در مواجهه با عدم قطعیت، استفاده از مدل‌های آمار و احتمال بسیار موثر و کارا هستند. این مدل‌ها به ما امکان می‌دهند تا با استفاده از توابع چگالی احتمال و توزیع استنباط بهتری از نتایج داشته باشیم. این رویکرد، هوش مصنوعی را به یک ابزار قدرتمند برای مدیریت و فهم بهتر جهان پیچیده کرده است.

گفتنی است این برنامه از سوی انجمن گروه ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با پشتیبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار شد.


( ۵ )

نظر شما :