حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو و روز دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه کازرون مطرح کرد

دانشگاه سلمان فارسی کازرون، محصول انقلاب اسلامی ایران است

۱۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۶ کد : ۳۸۲ خبر اول
تعداد بازدید:۲۴۶
ظهر امروز، جمعه ۱۷ آذرماه و به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو، ۱۹ آذر، روز دانشگاه سلمان فارسی کازرون و فرارسیدن هفته پژوهش، حجت‌الاسلام علیرضا شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته کازرون، طی سخنانی در جمع نمازگزاران، دانشگاه سلمان فارسی کازرون را محصول انقلاب اسلامی ایران برشمرد که علاوه بر دستاوردهای مختلفی که تاکنون به دست آورده، آماده ارائۀ خدمات علمی در جهت کمک به حل مسائل جامعه نیز هست.
دانشگاه سلمان فارسی کازرون، محصول انقلاب اسلامی ایران است

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، حجت‌الاسلام شهریاری‌پور در سخنان پیش از خطبۀ نمازجمعه امروز کازرون، ضمن ابلاغ سلام دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به شهیدان 16 آذر اشاره کرد و خاطر نشان نمود: امروز، دانشجویان ما همچنان در همان مسیر، یعنی در مسیر بصیرت و استکبارستیزی حرکت می‌کنند. تقویت این مسیر با پیوند هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه میسر خواهد بود که خوشبختانه قدم‌های مطلوبی در جهت تحقق آن برداشته شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در بخش دیگری از صحبت‌های خود، دستاوردهای متعدد پژوهشی و فعالیت اعضاء هیئت علمی توانمند و دانشجویان مستعد را از جمله ظرفیت‌های برجستۀ این دانشگاه برشمرد و خاطر نشان نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون این افتخار را دارد که در طول سال‌های فعالیت خود، صدها مقاله علمی و معتبر داخلی و خارجی را منتشر نموده و در حال حاضر دانشمندانی در این دانشگاه حضور دارند که در ردیف دو درصد دانشمندان برتر جهان و پراستنادترین پژوهشگران کشور محسوب می‌شوند. اینها افتخارهای بزرگی برای این دانشگاه و کازرون محسوب می‌شود که به برکت وقوع انقلاب اسلامی به دست آمده‌اند.

حجت‌الاسلام شهریاری‌پور همچنین با ذکر احادیثی از ائمه اطهار(ع) که حاکمان و مدیران یک جامعه را به مشورت با دانشمندان و علما دعوت می‌کنند، از آمادگی این دانشگاه برای انجام پژوهش‌های مسئله‌محور و کمک به حل مشکلات و مسائل جامعه خبر داد و با تأکید براینکه رویکردهای دانشگاه سلمان فارسی کازرون به سمت تقویت کمک به حل مشکلات جامعه متناسب با نگاه‌های علمی است، خاطر نشان نمود: امام راحل(ره) فرمودند دانشگاه مبداء همۀ تحولات است. شروع این مسیر با پژوهش‌محوری و حل مسائل جامعه از طریق دانشگاه امکان‌پذیر است. سازندگی شهرستانمان نیز باید از همین مسیر و از طریق دانشگاه و حوزه اتفاق بیفتد. در دانشگاه سلمان فارسی کازرون این کار را آغاز کرده‌ایم و به تمامی دستگاه‌های شهرستان آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم که خوشبختانه با استقبال مسئولان نیز مواجه شده و در برخی از موارد گام‌های عملی برای تحقق این مهم نیز برداشته شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان ضمن ادای احترام به شهدای غزه و محکوم نمودن ادامۀ جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی، از آمادگی جامعۀ دانشگاهی برای هرگونه کمک به غزه خبر داد و خطاب به نمازگزاران حاضر در نمازجمعه کازرون و عموم مردم اعلام کرد: درهای دانشگاه سلمان فارسی کازرون به روی عموم مردم و مسئولان باز است. دانشگاه این آمادگی را دارد تا در کنار نگاه‌های خیرخواهانه و طرح‌ها و پیشنهادهای شما و همچنین در مسیر حل مسائل جامعه قدم بردارد.

گفتنی است نمازجمعه این هفته کازرون، مزین به حضور یکی از شهدای والامقام گمنام کشور در طول دوران دفاع مقدس نیز بود که پس از برپایی نمازجمعه به امامت حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون، پیکر مطهر این شهید والامقام بر دستان دانشگاهیان و سایر نمازگزاران تشییع شد و همزمان، راهپیمایی محکومیت تداوم جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در غزه نیز برپا گردید.


( ۲ )

نظر شما :