قرارگیری عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ردیف پژوهشگران پراستناد یک دهۀ اخیر کشور

۱۹ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۹ کد : ۳۸۵ خبر اول
تعداد بازدید:۳۴۵
موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، فهرست جدیدی از پژوهشگران پراستناد یک دهۀ اخیر کشور در حوزه‌های علوم‌انسانی، علوم‌اجتماعی، هنر و معماری منتشر کرده و براساس نتایج اعلامی این موسسه، دکتر مسلم عباسی، عضو هیئت علمی و رئیس مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در جمع ۴۲۴ پژوهشگر پراستناد کشور در طول یک دهۀ اخیر قرار گرفته است.
قرارگیری عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ردیف پژوهشگران پراستناد یک دهۀ اخیر کشور

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، براساس اعلام موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، این مرکز از سال گذشته و با اتکاء به منابع اطلاعاتی و پایگاه‌های داده خود، اقدام به شناسایی پژوهشگران پراستناد علوم‌انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری می‌نماید که در این گزارش، پژوهشگران پراستناد در بازه زمانی 10 ساله (1400-1391) معرفی شده‌اند. در این تحلیل، پژوهشگران در هر حوزه برحسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده‌اند، مرتب‌سازی و سپس پژوهشگران پراستناد براساس حدود آستانه استنادی، به عنوان پژوهشگران پراستناد در نظر گرفته می‌شوند. براین اساس در تازه‌ترین فهرست اعلام شده از سوی این موسسه که آذرماه 1402 منتشر شده، تعداد 424 نفر پژوهشگر پراستناد در گستره علوم‌انسانی، علوم‌اجتماعی، هنر و معماری شناسایی و در 16 حوزۀ موضوعی علوم‌انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری دسته‌بندی شدند. بر این اساس دکتر مسلم عباسی، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با 266 استناد، در جمع 43 نفر پژوهشگر پراستناد حوزه روان‌شناسی کشور و 424 پژوهشگر پراستناد در گستره علوم‌انسانی، علوم‌اجتماعی، هنر و معماری در طول یک دهۀ گذشته قرار گرفت.

به دنبال کسب این موفقیت، دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، طی پیامی، ضمن تبریک به دکتر عباسی برای کسب این موفقیت، فعالیت اعضاء هیئت علمی جوان و توانمند در دانشگاه سلمان فارسی کازرون را یکی از ظرفیت‌های برجستۀ این دانشگاه برشمرد و خاطر نشان نمود: خوشبختانه فعالیت‌های اعضاء هیئت علمی توانمند در گروه روان‌شناسی و سایر گروه‌های مختلف آموزشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، هم فرصت خوبی را جهت کسب دانش در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار داده و هم امکان مناسبی به وجود آورده که این ظرفیت‌های علمی توانمند بتوانند خدمات علمی مناسبی را در تراز مورد انتظار از دانشگاه ارائه نمایند. امیدواریم با تداوم و تقویت این روند، بتوانیم دستاوردهای علمی بیشتری برای انقلاب و کشور ایجاد نماییم.

گفتنی است، دکتر مسلم عباسی، عضو هیئت علمی بخش روانشناسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و رئیس مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی این دانشگاه است. دکتر عباسی علاوه بر دستاوردهای علمی متعدد که در قالب چاپ مقاله‌ها در مجله‌های معتبر علمی و ارائه مقاله در کنفرانس‌ها و همایش‌های داخلی و خارجی به دست آورده، موفقیت‌های متعددی را در مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز کسب نموده که از جملۀ آنها می‌توان به انتخاب چندین بارۀ این مرکز به عنوان مرکز مشاوره نمونه و برتر کشور اشاره کرد.

 


( ۴ )

نظر شما :