با حضور دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت پذیرفت

آیین گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر برگزار شد

۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۸ کد : ۳۹۶ خبر اول
تعداد بازدید:۳۴۱
در آستانه فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر، آیین گرامیداشتی با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدحسن حاجی‌پور، استاد حوزه و با حضور حجت‌الاسلام علیرضا شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر آرام امامی، مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده، جمعی از دانشجویان، اعضاء هیئت علمی و یاوران علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به همراه اعضاء خانواده‌های آنها برگزار شد.
آیین گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر آرام امامی، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده، طی سخنانی در این مراسم با اعلام پیام دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون مبنی بر تبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه(س) و روز مادر و زن، به بیان روایت‌هایی از زندگی حضرت فاطمه(س) پرداخت و الگوگیری از زندگی آن حضرت را بهترین خط‌مشی برای عفاف و حجاب در جامعه برشمرد و بر لزوم تکریم والدین تأکید نمود و افزود: شاهراه رسیدن به موفقیت و آرزوها از احترام به پدر و مادر می‌گذرد. هرچقدر بتوانیم در تمامی مراحل زندگی‌مان، قدردان آنها باشیم و احترام آنها را نگه داریم، می‌توانیم امید بیشتری به کسب موفقیت در سختی‌ها و دشواری‌ها داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور، از اساتید حوزه کازرون نیز طی سخنانی در این آیین، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر، شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) را شخصیتی جامع‌الاطراف برشمرد که می‌تواند به عنوان الگویی مناسب برای زنان و مردان در تمام طول تاریخ محسوب شود.

وی در ادامه به جایگاه مادران در جامعه اشاره کرد و افزود: مادری، یک رسالت است و این رسالت در جهت ساختن فرد و جامعه است. برای آنکه بتوان این رسالت را به خوبی انجام داد، الگویی کامل به نام حضرت فاطمه(س) در اختیار داریم. زنی که یک تنه بار تمام تاریخ، انسانیت، ولایت و... را بر دوش کشید. باتوجه به اینکه هنر هر انسانی به زمانه‌ساز بودنش است، می‌توان با الگو گرفتن از حضرت فاطمه(س)، هم به رسالتمان عمل کنیم و هم در جامعه‌مان تأثیرگذار باشیم.

اجرای مولودی‌خوانی، تئاتر، پخش کلیپ و... از دیگر برنامه‌هایی بود که در این آیین اجرا شد.

گفتنی است در پایان این مراسم که توسط کانون‌های فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار شد، با اهدا هدایایی به دانشجویان دختر متأهل و تقدیم گل به بانوانی که نام آنها فاطمه و زهرا بود، از آنها تجلیل به عمل آمد.


( ۵ )

نظر شما :