همزمان با ایام‌الله دهه فجر و طی دیدار با امام جمعه کازرون صورت پذیرفت

تجدید میثاق دانشگاهیان کازرون با آرمان‌های انقلاب

۱۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۸:۵۶ کد : ۴۱۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۳۴
ظهر امروز، یک‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه و همزمان با ایام‌الله دهه فجر، جمعی از دانشگاهیان کازرون با حضور در دفتر حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون، ضمن دیدار و گفتگو با ایشان، با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
تجدید میثاق دانشگاهیان کازرون با آرمان‌های انقلاب

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون، در این دیدار ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، بر اهمیت کار دانشگاهیان و نقش‌آفرینی آنها در سطح جامعه تأکید و خاطر نشان نمود: فعالیت‌های دانشگاهیان و آنهایی که در فرایندهای علمی و تربیت نسل‌های جوان فعالیت می‌کنند، دارای ویژگی‌های بارز و برجسته‌ای است که بایستی به خوبی مدنظر قرار گیرند. دانشگاهیان مسئولیت خدمت به روح و دانش انسان را دارند، بنابراین نقش ویژه‌ای را در جامعه ایفا می‌کنند؛ به خصوص که برخلاف بسیاری دیگر از مشاغل، هرچه زمان بگذرد، کارایی معلم‌ها و اساتید بیشتر می‌شود.

امام جمعه کازرون همچنین با تأکید بر اینکه فرصت‌هایی که به عنوان مسئول در اختیارمان قرار گرفته، فرصت‌های غیرقابل جبرانی هستند و بنابراین بایستی دقت کنیم در این دوران، زیر دِین مردم و پیشرفت نظام نمانیم، خاطر نشان نمود: در کنار فعالیت‌های دانشگاهی و مسئولیت‌هایی که برعهده داریم، بایستی دقت کنیم که سیر مطالعاتی‌مان متوقف نشود و همواره از دستاوردهای جدید عرصه‌های علمی مطلع باشیم. همچنین یادمان باشد که فعالیت‌های ما نبایستی مانع از این شود که نشاط و زندگی در کنار خانواده را فراموش کنیم.   

حجت‌الاسلام صباحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با مروری بر ریشه‌شناسی معنای فجر و دلیل برگزیدن این نام برای وقوع انقلاب اسلامی، تصریح نمود: روشنایی فجر که به عنوان اولین نور در دل تاریکی رخ می‌دهد، مدام در حال گسترش است. دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران هم در مقایسه با گذشته به خوبی نشان دهندۀ این گسترش نور است.

دکتر علی غفارپناه، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این دیدار صمیمانه با قدردانی از همراهی‌های حجت‌الاسلام صباحی با مجموعه‌های مختلف دانشگاهی در سطح شهرستان کازرون، به مرور برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی کمیتۀ تخصصی دانشجویی و دانشگاهیان ستاد گرامیداشت دهۀ فجر شهرستان پرداخت و خاطر نشان نمود: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت‌های مجموعه‌های مختلف دانشگاهی در کازرون، با برپایی برنامه‌هایی متنوع با رویکردهای تبیینی، فرهنگی و... علاوه بر آنکه دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیش از پیش معرفی کنیم، در جهت کمک به برپایی انتخاباتی پرشور نیز قدم برداریم.

گفتنی است این دیدار در قالب برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی کمیته دانشجویی و دانشگاهیان شهرستان کازرون برگزار شد. این کمیته با همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون، دانشگاه پیام‌نور واحد کازرون، مرکز آموزش عالی زینب کبری(س) دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران کازرون، دانشگاه جامع علمی و کاربردی کازرون، جهاد دانشگاهی کازرون و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کازرون، تشکیل شده است.


( ۲ )

نظر شما :