همزمان با شروع هفته دفاع مقدس صورت پذیرفت

نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در دانشگاه سلمان فارسی کازرون افتتاح شد

۰۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۳ کد : ۴۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۷۳
همزمان با شروع هفته دفاع مقدس و با حضور جمعی از اعضا هیئت رئیسه و کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با هدف معرفی آثار پژوهشی، ادبی و... برگزیده، در این دانشگاه دایر گردید.
نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در دانشگاه سلمان فارسی کازرون افتتاح شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در آیین افتتاح این نمایشگاه کتاب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از ایثارگران، بر لزوم تعمیق در ابعاد مختلف جنگ هشت ساله ایران و عراق و به ویژه رشادت‌ها و تعهدهای اجتماعی شهدا، جانبازان و ایثارگران تأکید و خاطر نشان نمود: برهه زمانی جنگ هشت ساله ایران و عراق، فرازی ویژه در تاریخ معاصر ما محسوب می‌شود. عموم دانشگاهیان در حوزه‌های مختلف بایستی با ورود پژوهشگرانه و اندیشه‌ورزانه به این برهه تاریخی و بررسی و تبیین ابعاد مختلف آن، تلاش نمایند تا آنچه در جریان این رخداد تاریخی شکل گرفت، همچون الگویی تعالی‌بخش برای پرورش انسان‌هایی شریف، به خوبی به نسل‌های بعد منتقل شود. برپایی نمایشگاه‌های کتاب و معرفی آثار علمی برگزیده، می‌تواند کمک شایان توجهی به تحقق این مهم نماید.

در این مراسم همچنین عبدالکریم عباسی، سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به ارایه گزارشی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای پاسداشت مقام شامخ شهدا و ایثارگران در سطح دانشگاه سلمان فارسی کازرون پرداخت و خاطر نشان نمود: علاوه بر دایر بودن نمایشگاه کتاب ویژه دفاع مقدس تا پایان هفته گرامیداشت دفاع مقدس، برنامه‌های دیگری از جمله حضور کارکنان دانشگاه در نمازجمعه، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، حرکت کاروان خودرویی در حدفاصل مقبره شهدا گمنام تا گلزار شهدا، گلباران قبور مطهر شهدا، بیان خاطرات ایثارگران و برنامه‌های دیگری از این دست نیز در برنامه اجرایی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون قرار گرفته است که با همکاری بخش‌های مختلف دانشگاه و از جمله پایگاه مقاومت بسیج شهید احمدی‌روشن دانشگاه سلمان فارسی کازرون اجرا خواهد شد.

گفتنی است نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از 31 شهریورماه تا 7 مهرماه در دانشگاه سلمان فارسی کازرون دایر خواهد بود.

 

برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم، اینجا را کلیک کنید.


نظر شما :