با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پیروزمند و به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت پذیرفت

نشست تبیینی حکمرانی ولایی برگزار شد

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۷ کد : ۴۲۶ خبر اول
تعداد بازدید:۲۶۸
حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند، در نشست تبیینی «حکمرانی ولایی» که به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد، به تبیین نظرات و مبانی فکری خود در جمع اعضاء هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، پرداخت.
نشست تبیینی حکمرانی ولایی برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، حجت‌الاسلام پیروزمند در این نشست که با حضور دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از دانشگاهیان برگزار شد، با تشریح مبانی تحول در حکمرانی ولایی، به  بیان معنا، اهداف، مبنا، الزامات، موانع و چشم‌انداز حکمرانی ولایی پرداخت.

کاندیدای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر اینکه حکمرانی ولایی، به معنای شکل‌دهی و شکل‌گیری الگوی ایمانی در چگونگی پیوند میان امام و امت است و با هدف کمال انسانی، پیش می‌‌رود، خاطر نشان نمود: خاستگاه یا مبنای حکمرانی ولایی اسلامی، نه همچون حکومت‌های کمونیستی و سلطنتی، ترس است و نه همچون حکمرانی‌های کنونی در اروپا و امریکا، منفعت است، بلکه بر مبنای جریان محبت بین مردم و حاکم، شکل گرفته و انسجام می‌یابد.

حجت‌الاسلام پیروزمند در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطر نشان نمود: کشور، در گام دوم، نیاز به تحول در حکمرانی ولایی دارد. این تحول به معنای تغییر مبانی و اصول انقلاب نیست بلکه به این معناست که باید موانع جریان یافتن ولایت الهی در مردم، برداشته شده و تمدن اسلامی شکل بگیرد.

گفتنی است این نشست در راستای اجرای مجموعه برنامه‌های پیش‌بینی شده دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزۀ تبیین‌گری در عرصۀ انتخابات و از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد.


( ۴ )

نظر شما :