دکتر غریب فاضل‌نیا، در دیدار جمعی از اعضا هیئت رئیسه و کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون با خانواده شهید محمدباقر بزمی مطرح کرد

طرح مستندسازی و ثبت خاطرات شفاهی خانواده معظم شهدا کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در دستورکار معاونت فرهنگی دانشگاه قرار گرفت

۰۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۶ کد : ۴۳ خبر اول
تعداد بازدید:۱۶۴۵
صبح امروز، ۳ مهرماه و همزمان با هفته دفاع مقدس، جمعی از اعضاء هیئت رئیسه و کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون با حضور در منزل شهید مفقودالاثر محمدباقر بزمی، ضمن تجلیل از مقام شامخ این شهید والامقام، با مادر گرانقدر وی و سایر اعضا خانواده این شهید دیدار و گفتگو کردند.
طرح مستندسازی و ثبت خاطرات شفاهی خانواده معظم شهدا کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در دستورکار معاونت فرهنگی دانشگاه قرار گرفت

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این دیدار با ادای احترام به تمامی شهدا، جانبازان و ایثارگران، بر ضرورت تداوم راه آنها در تمامی سطوح به ویژه در دانشگاه‌ها تأکید و با اشاره به اینکه میثا‌ق‌نامه کاری کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون با هدف تحقق همین موضوع تدوین گردیده است، خاطر نشان نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون در شهرستانی افتخار خدمتگزاری یافته که 1300 شهید را در طول دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و شهدای دیگری را در فرازهای مختلف دیگری به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است. همچنین این دانشگاه افتخار دارد که برخی از اعضا خانواده‌های شهدای گرانقدر شهرستان کازرون را در جمع کارکنان خود دارد. این مهم سرمایه ارزشمندی برای دانشگاه محسوب می‌شود. امیدواریم با تکیه به چنین ظرفیت‌های ارزشمندی، بتوانیم دانشگاه را در تداوم سنگر جبهه‌ها اعتلا بخشیده و با ارایه خدمات مطلوب علمی به جامعه، پاسدار رشادت‌های شهیدان، جانبازان و ایثارگران باشیم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و بیان روحیه و منش اخلاقی چند تن از رزمندگان کازرونی در جبهه، بر نقش کلیدی والدین و اعضا خانواده این شهدا در پرورش آنها تأکید و خاطر نشان نمود: والدین و اعضا خانواده شهدا، سرمایه‌های فرهنگی غنی این سرزمین محسوب می‌شوند. دانشگاه‌ها نیز بنا به مسئولیت‌های اجتماعی و رسالتی که در برابر جامعه دارند، موظف هستند تا در سطوح مختلف علمی، فرهنگی و... در جهت پاسداشت و حفظ میراث ارزشمند شهدا تلاش نمایند. در همین راستا طرح ثبت خاطرات شفاهی خانواده شهدا را در تقویم فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون قرار داده‌ایم. در گام نخست تلاش خواهد شد تا مجموعه‌های تصویری مستندی از خاطرات والدین و اعضا خانواده‌ی شهدایی که عضوی از خانواده آنها در جمع کارکنان و اعضا هیئت علمی این دانشگاه قرار دارند، تولید شود.

در این نشست، محمدصادق بزمی، برادر شهید بزمی، به نمایندگی از این خانواده، ضمن تشکر از مجموعه مدیریتی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای اهتمام جدی درخصوص ورود علمی و دغدغه‌مند به مسائل و مشکلات مختلف جامعه و حرکت در مسیر اعتلای دانشگاه در کازرون، ابراز امیدواری نمود با تداوم این روند و نهادینه کردن هرچه بیشتر نظام علم و دانش که یکی از خواسته‌ها و آرمان‌های شهدا محسوب می‌شود، بتوان گام‌های بیشتری در پاسداری از خون شهدا برداشت.

گفتنی است در این نشست تمثال تبرک یافته شهید محمدباقر بزمی از سوی مادر این شهید به دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون اهدا گردید. رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز با اهدا لوح از این مادر شهید، قدردانی نمود.

 

 

 

 

 


( ۱ )

نظر شما :