بیانیه تحلیلی رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در پی اجرای عملیات پیروزمندانه «وعده صادق»

۲۷ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۳ کد : ۴۵۳ خبر اول
تعداد بازدید:۱۳۷
به دنبال اجرای عملیات گسترده و پیروزمندانه «وعده صادق» که از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت پذیرفت و با تاریخ‌سازی نیروهای نظامی پرصلابت کشور همراه بود، دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با صدور بیانیه‌ای تحلیلی، ضمن تبریک این موفقیت تاریخ‌ساز، به تبیین برخی از پیام‌ها و مفاهیم این عملیات پرداخت و جامعۀ دانشگاهی کشور را به تداوم جهاد تبیین در این حوزه، دعوت نمود.
بیانیه تحلیلی رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در پی اجرای عملیات پیروزمندانه «وعده صادق»

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، متن پیام دکتر علیرضا فارسی‌نژاد بدین شرح است: 

 

باسمه تعالی

 

اجرای موفقیت‌آمیز، غرورآفرین و عبرت‌آموز عملیات «وعده صادق» که در عمق خاک مناطق اشغالی رژیم غاصب صهیونیستی صورت پذیرفت، علاوه بر آنکه سیلی محکمی به صورت رژیم منحوس صهیونیستی و هم‌پیمانانش نواخت و تنبیه عبرت‌آموزی برای آنها بود، گسترۀ قابل توجهی از پیام‌ها و مفاهیم متعدد را نیز به همراه داشت که درک درست آنها و آگاهی از اهمیتشان می‌تواند نویدبخش نظم نوین جهانی و گسترش امنیت در منطقه و جهان باشد.

این عملیات، قلۀ مرتفع دیگری را در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی فتح کرد و با عیان‌تر نمودن فصل جدیدی که ایران در نظم نوین جهانی گشوده، به خوبی نشان داد دیگر نمی‌توان از جهان تک‌‌قطبی و دو قطبی صحبت کرد. گرچه میدان‌داری جمهوری اسلامی ایران در تمامی معادلات منطقه و تأثیرگذاری عمیق، گسترده، موثر و انکارناپذیر آن در معادلات جهانی، برای تمامی آنانی که در صحنه‌های جهانی مشغول فعالیت هستند به خوبی درک شده بود اما بی‌شک اجرای موفقیت‌آمیز این عملیات، علاوه بر آنکه یک بار دیگر اقتدار ایران را برای تغییر معادلات جهانی به آنها یادآوری کرد، این توانمندی را برای مردم دنیا نیز بیش از پیش واضح نمود.

از سوی دیگر، توان و اقتدار راهبردی ایران اسلامی که با اجرای عملیات پیچیده و چندلایۀ نظامی به منصه ظهور رسید، علاوه بر آنکه قدرت و اقتدار دفاعی و نظامی ایران را برای تمامی بازیگران منطقه و جهان به نمایش گذاشت، از پیشرفت‌های گستردۀ علمی و نقش‌آفرینی راهبردی و موثر دانشمندان ایرانی نیز حکایت کرد. یادآوری این نکته که طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته نظامی استفاده شده در این عملیات، به تمامی در ایران و توسط دانشمندان ایرانی صورت گرفته و همچنین طراحی و اجرای عملیات نظامی با این حجم از گستردگی که توسط متخصصان ایرانی در حوزه‌های نظامی و اشراف کامل نهادهای امنیتی به معادلات منطقه صورت پذیرفت، می‌تواند اهمیت این دستاورد بزرگ را بهتر نمایان سازد. طرح‌ریزی عملیاتی با چنین گستردگی و حجمی که در عین موفقیت نظامی، نشانه‌هایی پرمعنا و واضح، چه در مسیر حرکت پهپادها و موشک‌ها، چه در ساعت و دقیقۀ ورود آنها به مناطق اشغال شده توسط رژیم غاصب صهیونیستی و... داشت، نشان داد، متخصصان و دانشمندان نظامی کشور تا چه میزان به توانمندی‌های گستردۀ دفاعی و نظامی دست یافته‌اند.

در این میان، هماهنگی ستودنی و حرکت موثر و منسجم دستگاه دیپلماسی کشور در کنار نیروهای نظامی و امنیتی، به خوبی نشان داد ایران، هم در سطوح دیپلماتیک و هم در سطوح نظامی، از چه جایگاه و اقتداری برخوردار است.

اجرای گسترده و سنگین عملیات وعده صادق با سنگینی آتش تنبیه آن، موید این بود که متجاوزان و زورگویان بین‌المللی، دیگر حاشیۀ امنی نخواهند داشت. اکنون، ایران اسلامی به مدد خون پاک شهدای والامقامش و همت بالای مردمان سرافرازش که ذیل توجهات حضرت ولی الله الاعظم(روحی و ارواحنا له الفداء) و با زعامت و راهبری مقام عظمای ولایت، سرافرازانه در حال ایجاد تمدن نوین اسلامی است، به تکیه‌گاهی امن برای مظلومان جهان تبدیل شده و به عنوان ام‌القرای جهان اسلام، نه تنها امنیت ایران، بلکه امنیت منطقه و جهان را نیز تأمین می‌کند.

اینجانب ضمن ادای احترام به تمامی شهدای ایران اسلامی، به ویژه شهدای والامقام محور مقاومت، علی‌الخصوص شهدای حملۀ اخیر رژیم صهیونیستی به کنسکولگری ایران، از جمله شهید محمدرضا زاهدی و شهید محمدهادی حاج‌رحیمی و همچنین شهید والامقام منطقه کازرون، شهید محسن صداقت، اجرای موفقیت‌آمیز این تنبیه سخت و مقتدرانه را به محضر مبارک ولی الله الاعظم(عج)، مقام عظمای ولایت، مردم شریف ایران اسلامی و قوای مقتدر و پرغرور نظامی کشور، به ویژه نیروهای مخلص و جان‌برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تبریک گفته و عموم دانشگاهیان را به گسترش جهاد تبیین در این حوزه و سایر دستاوردهای سرافرازانۀ ایران اسلامی دعوت می‌نمایم.

 

دکتر علیرضا فارسی‌نژاد

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون

26 فروردین 1403


نظر شما :