اولین نشست هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سال جاری برگزار شد

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۱ کد : ۴۵۵ خبر اول
تعداد بازدید:۲۹۶
اولین نشست هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سال جاری با حضور دکتر علیرضا فارسی‎‌نژاد، رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، اعضاء هیئت رئیسه و جمعی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد.
اولین نشست هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سال جاری برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست که از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه و در سالن اجتماعات علامه دوانی برگزار شد، دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به بیان محورها و چشم‌اندازهای کاری دانشگاه پرداخت و خاطر نشان نمود: اساتید دانشگاه در کنار وظایف آموزشی، وظیفه پرورش دانشجویان را نیز برعهده دارند، بنابراین بایستی نسبت به مسائل فرهنگی، دغدغه داشته باشند. از ابتدای انقلاب اسلامی با تهاجم‌های فرهنگی دشمنان مواجه شدیم و این هجمه‌ها روز به روز بیشتر و پیچیده‌تر شد تا جایی که امروزه با مجموعۀ ترکیبی از تهاجم‌های فرهنگی مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با بیان اینکه در این تهاجم‌ها، اساتید دانشگاه فرماندهان جنگ نرم هستند، از اعضای هیئت علمی خواست نسبت به تبیین دانشجویان در فضای دانشگاه اقدام نمایند. ایشان همچنین یکی از مسائل مهم در حوزه فرهنگی را موضوع حجاب و عفاف عنوان نمود و افرود: حجاب و عفاف، علاوه بر جنبه قانونی و شرعی، جنبه سیاسی نیز دارد و دشمنان در تلاشند تا از آن به عنوان ابزاری جهت ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده نمایند. این موضوع مسئولیت اساتید دانشگاه را سنگین‌تر می‌نماید.

دکتر فارسی‌نژاد در ادامه با تصریح بر اینکه برای اجرای قوانین دانشگاه به کمک اعضای هیئت علمی و یاوران علمی نیاز است، از اعضای هیئت علمی دانشگاه خواست با کمک و مشاوره‌های خود، به تقویت سالم‌سازی فضای دانشگاه و نیز فراهم‌سازی محیط علمی مناسب در دانشگاه کمک نمایند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری‌پور، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز طی سخنانی خاطر نشان نمود: هیچ مسیری جهت تعالی انسان بهتر از امر به معروف و نهی از منکر نیست. براساس روایات، تمام خوبی‌ها در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره در برابر دریاست.

ایشان همچنین با مروری بر جایگاه اساتید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و آرزوی توفیق و سربلندی برای اعضاء هیئت علمی، به حدیث «أَلا اُخْبِرُکُمْ عَنْ اَقْوامٍ لَیْسُوا بِأَنْبِیاء وَ لا شُهدَاء تَغْبِطُهُمْ النّاسُ یَوْمَ الْقِیامَةِ، یَأْمُرُونَهُمْ بِما یُحِّبُ اللّه ُ وَ یَنْهَوْنَهُمْ عَمّا یَکْرَهُ اللّهُ» اشاره نمود و افزود: به فرموده پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص)، گروهى هستند که نه پیامبرند و نه شهید ولى مردم به مقامى که خداوند به خاطر امر به معروف و نهى از منکر به آنان عطا فرموده غبطه مى‌خورند.

 


( ۴ )

نظر شما :