ظهر امروز و همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور صورت پذیرفت

برپایی تجمع و اعلام همبستگی دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون با دانشگاه‌های غربی معترض به نسل‌کشی در فلسطین

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۶ کد : ۴۶۲ خبر اول
تعداد بازدید:۳۹۶
به دنبال برپایی تجمع‌های اعتراضی گسترده در دانشگاه‌های مختلف امریکا و اروپا و برخورد خشونت‌آمیز با این تجمع‌ها، ظهر امروز، ۹ اردیبهشت‌ماه، دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، همگام با سایر دانشگاه‌های کشور، با برپایی تجمع، همبستگی خود را با دانشجویان و دانشگاهیان غربی معترض به نسل‌کشی در فلسطین، اعلام کردند.
برپایی تجمع و اعلام همبستگی دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون با دانشگاه‌های غربی معترض به نسل‌کشی در فلسطین

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این تجمع اعتراضی که با حضور دانشجویان، اعضاء هیئت علمی و یاوران علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد، هادی صحرابان، مسئول دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کازرون، طی سخنانی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گشایش دهنده و سرآغاز نظم نوین جهانی برشمرد که از همان ابتدا با پیشگامی دانشگاهیان و دانشجویان همراه بوده است. وی همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی و سکوت جوامع غربی در برابر این جنایت‌ها، خاطر نشان نمود: با افشا شدن چهره دیکتاتور جهان غرب، شاهد هستیم که جنبش‌های دانشجویی دنیا نیز به مقابله با این جنایت‌ها پرداخته‌ و فریاد مظلومیت غزه و فلسطین را در اروپا و امریکا، طنین‌انداز کرده‌اند. اکنون که ایران اسلامی به عنوان پرچمدار نظم نوین جهانی در حال تغییر دادن نظام‌های کهن است، جریان دانشجویی آگاه و بیدار آن نیز به عنوان پیشگامان این پرچمداری، ضمن اعلام حمایت از دانشگاهیان غربی معترض به نسل‌کشی، بر تداوم این مسیر تا کوتاه شدن دست رژیم غاصب صهیونیستی از اراضی اشغالی، تأکید می‌کند.

در ادامه این برنامه، صدیق، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بیانیه این تشکل دانشجویی را به شرح زیر، قرائت کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام شجاعانه دانشجویان آمریکایی و تجمع اعتراضی علیه سیاست‌های کشورشان در حمایت از رژیم صهیونیستی جهانیان را به تحسین واداشته است.

آنچه که امروز جهان از قاب رسانه به تماشا نشسته است ناشی از وجدان بیدار انسان‌ها است. دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

چند روزی می‌شود که صحن اکثر دانشگاه‌های آمریکا به صحنه‌ی حمایت از مردم مظلوم غزه تبدیل شده است. البته این حرکات شجاعانه به مذاق دولتمردان آمریکایی و شاید به عبارت درست‌تر سران شبکه صهیونیسم جهانی خوش نیامده و موجب سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان و اساتید آزاده شده است که البته این اقدامات سرکوبگرانه از سوی داعیه داران دموکراسی که ادعای آزادی بیانشان گوش جهان را کر کرده است نه تنها موجب عقب نشینی دانشجویان نشده بلکه باعث گسترش جنبش «همبستگی با غزه» در اکثر ایالات‌های آمریکا از کالیفرنیا تا تگزاس شده است.

آنچه در این مقطع مهم و حیاتی است حمایت همه جانبه جهانیان از تجمع مسالمت آمیز دانشجویان آمریکایی و محکوم نمودن اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا و گسترش این دست اقدامات در سایر کشور‌های جهان به ویژه کشور‌های غربی و صد البته برخی کشور‌های مسلمان که دولت‌های‌شان در نهایت ذلت وخواری به حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی برآمده‌اند است.

چرا که تداوم این دست اقدامات و خیزش جهانی آزادگان جهان با انزوای روز افزون رژیم صهیونیستی در افکار عمومی و حصول پیروزی نهایی برای فلسطین همراه خواهد بود.

هسته بین الملل بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون ضمن اعلام قدردانی از دانشجویان شجاع و غیور آمریکایی اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا را محکوم نموده و از تمام آزادی خواهان جهان جهت پیوستن به جنبش «همبستگی با غزه» دعوت می‌نماید.

والسلام علیکم و رحمت الله

 


نظر شما :