پیام مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون به مناسبت فرارسیدن روز معلم و استاد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۳ کد : ۴۶۵ خبر اول
تعداد بازدید:۱۹۷
همزمان با فرارسیدن روز معلم و استاد، حجت‌الاسلام علیرضا شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با صدور پیامی ضمن اشاره به برخی مسائل جاری جامعه و با تأکید بر اینکه علم و دین از یک ریشه و خاستگاه‌اند و علمی که موجب نجات بشریت نشود علم نیست بلکه ضلالت است، فرارسیدن روز معلم و استاد را تبریک گفت.
پیام مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون به مناسبت فرارسیدن روز معلم و استاد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، متن پیام حجت‌الاسلام شهریاری‌پور بدین شرح است:

 

مَنْ دَرَّسَ عَلَی خَمْسَةٍ وَ عِشْرِینَ یَوْمًا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا مَیْتًا وَ أَنْشَرَهُ بِالدِّینِ؛

«کسی که به مدت 25 روز به کسی درس دهد، مانند آن است که مرده ای را زنده کرده و او را در دین تربیت کرده است».

ـ پیامبر اکرم (ص) ـ

 

معلم و استاد بهترین و والاترین شاهکار خداوند بر روی زمین است چراکه خداوند زیباترین صفات خود را در وجود معلمان یکجا جمع نموده است لذا میتوان گفت معلمان، محبوبترین مخلوقات خدا نزد خداونداند. از همین روست که خدا بهترین خلائق (از جمله انبیاء و اوصیاء و ...) را به کار تعلیم و تربیت گمارده است. هر جامعهای که بهرۀ بیشتری از علم برده است به واقعیت و مراتب کمالی خود و در واقع به خدا نزدیکتر است. بنابراین فرضیه تعارض علم و دین از اساس بی‌مورد است و هیچگاه به نظریه نخواهد رسید. حادثه اخیر مسمومیت تعدادی از هموطنان که متاسفانه منجر به مرگ یک خانم نیز شد نشان میدهد علم و دین از یک ریشه و خاستگاهاند و علمی که موجب نجات بشریت نشود علم نیست بلکه ضلالت است. علوم تجربی تا با کمک فلسفه دین، مستحکم نگردد یا باطلاند یا از نوع حقایقِ موجب گمراهی. وقتی دانشآموختهای نتایج آموختههایش را در عمل پیاده نکند، او در واقع عالم نیست. جامعه شریف پزشکان کشور از برخی تهمتهای شایعه شده مبراست و اقدام ناشایست اندک معدودی از این جامعه، باید حمل بر بداخلاقی فردی شود. البته این حرکت ناهنجار نیز دال بر بیدینیِ مطلق آن افراد نیست لکن این حادثه زنگ خطری است برای جامعه علمی تا بدانیم دشمن بیخ گوش ما رخنه کرده و اتفاقا تلفات در بین متخصصین بسی سنگینتر و برای دشمن، بسی شادی آورتر است.

در پایان اینجانب روز معلم و استاد را به تمامی اساتید شریف کشور، به خصوص اساتید عزیز دانشگاه سلمان فارسی کازرون تبریک عرض نموده و برای همگان طول عمر با عزت و تاییدات الهی و رزق معنوی در شکوفایی علم و دانش را آرزومندم.

 

علیرضا شهریاری پور

12اردیبهشت 1403


( ۲ )

نظر شما :