پیام مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

۰۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۵ کد : ۴۷۷ خبر اول
تعداد بازدید:۲۸۰
به دنبال شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و جمعی از همراهان ایشان در سانحۀ هوایی، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با صدور پیامی تبیینی، ضمن برشمردن برخی از ویژگی‌های ایشان، به تبیین برخی نکات مرتبط با این حادثه و ابعاد گوناگون آن پرداخت.
پیام مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، متن پیام حجت‌الاسلام شهریاری‌پور بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً(احزاب23)

 

حادثه تلخ و غمناک سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و جمعی از همراهان، دل ولایتمداران عالم را بدرد آورد و رهبر معظم انقلاب را داغدار نمود.

ایشان شهید خدمت و خادم الرضا و فردی ولایتمدار، بصیر، دلسوز، جهادگر، خستگی ناپذیر، سنگ صبور نظام و مردم، مخلص، با ایمان و کم معونه و پربازده بود. خداوند وی را با انبیاء عظام و اولیاء مکرمش محشور فرماید. لکن بر اساس فرمایش مقام عظمای ولایت، کشور به راه خود ادامه داده و ذره‌ای از مسیر پیشرفت منحرف نخواهد گشت.

در عین حال نکاتی چند ضروری است:

1- سیاست خارجی دولت سیزدهم، استکبارستیز و به حق، ضد صهیونیستی بود. این حادثه نباید ذره‌ای در خیز اخیر مبارزه با اسرائیل غاصب تاثیرگذار باشد و رئیس جمهور بعدی می‌بایست حتما با رویکرد استکبارستیزی و ادامه سیاست خارجی فعلی روی کار بیاید. لذا خوشحالی رژیم نحس صهیونیستی قطعا ناپایدار خواهد بود و اذهان عمومی نباید از حوادث فلسطین و غزه غافل شده و موجبات سوء استفاده دولت خونخوار اسرائیل فراهم شود.

2- شهادت این سرباز واقعی ولایت، شهید آیت اله ابراهیم رئیسی، همچون شهادت سردار دلها شهید سلیمانی، از الطاف خفیه الهی بود و بدون شک مقدرات الهی برای ادامه راه انقلاب اسلامی بگونه ای رقم خواهد خورد که تصورش برای دوستان انقلاب نیز غیر منتظره خواهد بود. سنت الهی در طول 45سال برقراری انقلاب این طور بوده که عنایات ویژه خداوند به این انقلاب و مردم، همیشه بعداز سختی و تحمل رنج و شهادت یک یا تعدادی از سرمایه‌های نظام بوده است.

3- مردم عزیز و بویژه جامعه دانشگاهی به هیچ وجه به شایعات دخلی و خارجی و علی الخصوص در فضای مجازی توجه ننموده و بدانند نظام جمهوری اسلامی قائم به شخص نیست و درعین جبران ناپذیری ضایعۀ از دست دادن این مرد بزرگ، خزانه کشور کمبودی جهت جایگزینی ندارد.

4- جریان صیانت فکری و عملی نظام در جهت مبارزه با امپریالیسم جهانی وارد مرحله تازه‌ای از راهبرد‌گذاری شده که با شهادت سردار دلها و شهید فخری زاده آغاز و با شهادت شهید زاهدی و شهید رئیسی ادامه یافته و این مسیر به خون نخبگان نیازمند است. تقویت مبانی و جریان فکری انقلاب سالها قبل کلیدخورده و بعد از فتنه88 بطور رسمی وارد فاز جدیدی شد. شهدای مقاومت همه در این راستابودند. شهادت آیت الله رئیسی نقطه کمال مسیر تحول اذهان عمومی نسبت به کژاندیشی‌های معاندین و مخالفین نظام بود و این یکی از جلوه‌های الطاف خفیه الهی است.

5- در پایان ضمن عرض تسلیت به امام عصر(عج) و مقام عظمای ولایت و مردم حق‌جو و آزادۀ عالم، به دشمنان داخلی و خارجی این نظام عرض می‌کنم خواب شما برای تغییر نظام تعبیر ندارد لذا ضمن برائت جامعه دانشگاهی از ابراز شادی برخی کوته‌فکران از حادثه اخیر، از خداوند حکیم سزاوارترین عذابها را برای این حیوان صفتان آرزومندم.

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

اول خرداد1403

حجت السلام و المسلمین دکتر علیرضا شهریاری پور

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون


( ۳ )

نظر شما :