مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد

۰۵ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۲۶ کد : ۴۷۹ خبر اول
تعداد بازدید:۳۴۹
مراسم بزرگداشت شهدای خدمت، آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان با حضور خودجوش دانشجویان و با همکاری دفتر نهاد مقام معظم رهبری پنج شنبه شب در نمازخانه دانشگاه سلمان فارسی برگزار گردید.
مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا شهریاری‌پور، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن عرض تسلیت به مناسب شهادت شهید جمهور، حضرت آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی و همراهان وی، ضمن اشاره به ارزش و قدر تمام شهدای اخیر، بیان داشت: شهادت این بزرگواران از الطاف خداوند است و قطعاً نتیجه آن برای نظام جمهوری اسلامی پر برکت و بی‌نظیر خواهد بود.

ایشان همچنین با اشاره به برخی شبهات در مورد گمانه‌زنی‌های پیرامون علل سقوط بالگرد، گفتند: دشمن هدفش از این شایعات، مشغول کردن ما به این امورات است تا بتواند به اهداف خود دست یابد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، در پایان خاطر نشان نمود: دشمن از شهادت شهید جمهور ما خوشحال است لکن اگر بتواند دانشجوی ما را به خود جذب کند، خوشحالتر است لذا دانشجو باید بیدار باشد و نسبت به آینده کشور و انقلاب به ویژه در جهت انجام وظیفه در انتخابات پیشِ رو، اهتمام جدی داشته باشد.

در ادامۀ این مراسم، حجت الاسلام و المسلمسین صحرایی، مسئول حوزه علمیه صالحیه شهرستان کازرون، ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان و آرزوی علو درجات از خداوند متعال برای این عزیزان، به بیان ویژگی‌های مدیریتی آیت‌الله رئیسی از منظر آیات قرآن پرداخت و بیان داشت: رئیس جمهور محترم، حضرت آیت‌الله رئیسی، ویژگی‌های خاصی داشتند که باعث شد سبک خاص مدیریتی ارائه بدهند که در جهان پیرامون ما نیست و این ویژگی‌ها را براساس مکتب قرآن، اسلام و انقلاب کسب کردند.

مسئول حوزه علمیه شهرستان کازرون در ادامۀ سخنان خود، قرآن، اسلام و انقلاب را بستری برای پرورش بزرگانی همچون رئیس‌جمهور شهید و همراهان‌شان معرفی نمود و بیان داشت: هیچ مکتب دیگری چنین خصوصیاتی را به مسئولان خود نمی‌دهد.

ایشان اولین ویژگی بارز آیت‌الله رئیسی را رأفت وی برشمرد و رأفت را از منظر قرآن کریم، دلسوزی و تلاش برای رفع مشکل طرف مقابل بیان نمود و افزود: رأفت در منظر قرآن کریم بالاتر از رحمت است و رئیس جمهور محترم دارای چنین روحیه‌ای بود و رئوف بود.

حجت‌الاسلام و المسلمسین صحرایی، رأفت را لازمه یک مسئول اسلامی، انقلابی و قرآنی دانست و بیان داشت: آیت‌الله رئیسی به دلیل دارا بودن این صفت اخلاقی، از کنار جریان وحشتناک کرونا به راحتی نگذشت و به رغم مشکلات بسیار، واکسن را وارد کردند و تلاش نمودند تولید واکسن را در کشور افزایش دهند به گونه‌ای که تعداد تلفات کرونا از 700 نفر به کمتر از 10 نفر رسید.

این مفسر قرآن، با اشاره به حضور میدانی رئیس‌جمهور شهید در بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله در کنار مردم، خاطر نشان نمود: آیت‌الله رئیسی برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کرد. ایشان هفت مرتبه در دوره ریاست جمهوری و قوه قضاییه به کارخانه نیشکر هفت‌تپه سفر کردند که مشکل 6000 کارگر آنجا را حل کند. ایشان همچنین 8000 کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را احیا کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صحرایی، ویژگی دوم آیت‌الله رئیسی را پرکاری ایشان عنوان نمود و به نقل از اطرافیان رئیس‌جمهور بیان داشت: گاهی تا 19 ساعت فعالیت و تلاش داشتند که این موضوع برگرفته از منطق قرآن و آیه شریفه «فَإِذا فَرَغتَ فَانصَب» می‌باشد که خداوند به پیامبر می‌فرماید هرگاه از کاری فارغ شدی، فوراً خودت را برای کار دیگری به زحمت بینداز. چراکه در دین اسلام، سستی، کوتاهی و تنبلی منع شده است.

این مفسر قرآن کریم، دیگر ویژگی بارز رئیس‌جمهور شهید را ساده زیست بودن ایشان بیان نمود و ابراز داشت: اشرافی‌گری با اسلام و قرآن سازگاری ندارد. اگر هر مسئولی اشرافی‌گری داشت، بدانید انقلابی نیست. همچنان که خداوند متعال می‌فرماید محبوب‌ترین بنده‌های من کسانی هستند که بیشتر به بقیه خدمت می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمسین صحرایی، پاکی، طهارت و صداقت را از دیگر ویژگی‌های خادم جمهور اعلام کرد و بیان داشت: ایشان دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز بود و در طول دوره ریاست‌جمهوری خود یک جمله که بوی تسلیم در برابر دشمن بدهد از ایشان شنیده نشد و به همین خاطر به کشور ایران عزت داد.

مسئول حوزه علمیه شهرستان کازرون بیان داشت: رئیس‌جمهور شهید به پیروزی‌ها و دستاوردهای بزرگی در این سه سال دست یافتند که جز با نصرت الهی ممکن نبود. عملیات وعده صادق یک از مهمترین آنها بود. ایشان ناراحتی و اشک مردم در پی این حادثه را ناشی از همین محبوییت و لطف خدا نسبت به ایشان دانست و خداوند به همین جهت شهادت را به ایشان ارزانی داشت.

این مفسر قرآن کریم، شهادت را عزت ابدی و فخر اولیای الهی دانست و بیان داشت: شهید نوعی سرمایه‌گذاری است. تمام شهدای ما سرمایه‌های پرثمر و پرسود ما هستند و به همین جهت الگوهای جامعه بوده و در تاریخ می‌مانند.

گفتنی است در پایان این مراسم، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین صحرایی اقامه گردید.


( ۵ )

نظر شما :