انتشار بین‌المللی کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون

۰۸ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۴ کد : ۴۸۱ خبر اول
تعداد بازدید:۵۴۸
کتاب Neurolinguistics for Beginners نوشتۀ دکتر یحیی گردانی، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و جمعی از همکاران ایشان، از سوی دانشگاه کانادایی دوبی منتشر و از طریق سایت آمازون در دسترس پژوهشگران و علاقمندان قرار گرفت.
انتشار بین‌المللی کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر یحیی گردانی، عضو هیئت علمی گروه آموزش زبان انگلیسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با اشاره به محتوای این کتاب، خاطر نشان نمود: این کتاب در مورد چارچوب سیستماتیک پردازش زبان در مغز است که به طور گسترده در عصب‌ـ‌زبانشناسی مورد مطالعه بوده است.

وی با ارائۀ توضیحی بیشتر در این رابطه، افزود: عصب‌ـ‌زبانشناسی یک حوزه تحقیقاتی میان‌رشته‌ای است که به دنبال پاسخ به سوالات بی‌پاسخ در مورد روابط مغز و زبان است. سوال‌های محوری در این زمینه مطرح شده است. سوال‌هایی از جمله اینکه اختلال‌های زبانی چیست؟ تأخیر در تکلم در کودکان چیست؟ چگونه ضایعات و آسیب‌های مغزی آسیب‌زا می‌توانند با ممانعت از استفاده صحیح از توانایی‌های زبانی با افراد درگیر شوند؟ آفازی چیست و چگونه در افراد مشاهده می‌شود؟ اکثر این سوال‌ها در طول‌ سال‌ها تلاش و تحقیق پاسخ داده شده‌اند. بر این اساس، سعی شده است تصویری جامع از این مطالعه‌ها در کتاب ارائه شود. از آنجایی که موضوع اصلی کتاب، زبان است، خوانندگان باید درک کافی از زبان‌شناسی که مطالعه سیستماتیک زبان است، داشته باشند. به عنوان مقدمه‌ای بر زبان‌شناسی، دیدگاه‌های تاریخی همراه با توضیحات مفصل ارائه شده است.

دکتر گردانی همچنین خاطر نشان نمود: در حقیقت مطالعه مغز از دیدگاه برخی از مکاتب روانی و فلسفی قابل قبول نبوده است. با ظهور زبان‌شناسی شناختی و مقاله چامسکی در مورد «گرامر زاینده»، وضعیت تغییر کرد و افق‌های جدیدی در این زمینه نمایان شد. بسیاری از محققان در زمینه‌های مختلف مطالعاتی از جمله فلسفه، فیزیولوژی، آناتومی، زبان‌شناسی، روانشناسی و... به رشد مطالعات مغز کمک کردند که در این کتاب مطرح می‌شوند.

گفتنی است مهناز اژدهاکش، از دانش‌آموختگان دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز یکی دیگر از نویسندگان این کتاب است. علاوه بر دکتر یحیی گردانی و مهناز اژدهاکش، نویسندگان دیگری از جمله دکتر محمد نامی، دکتر استفانی کابین و شانایا اینسونسیو نیز در تألیف این کتاب مشارکت داشته‌اند.

کتاب Neurolinguistics for Beginners در 431صفحه منتشر شده و از طریق لینک زیر در آمازون قابل تهیه است:

https://www.amazon.com/dp/B0CWWQMHXS

 


( ۱۱۱ )

نظر شما :