با سخنرانی امام جمعه کازرون و به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت پذیرفت

مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) و بزرگداشت شهدای خدمت برگزار شد

۱۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۱۲ کد : ۴۸۳ خبر اول
تعداد بازدید:۳۶۶
صبح امروز، ۱۳ خردادماه و در آستانه فرارسیدن سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، نشستی به همین منظور، به همراه بزرگداشت شهدای خدمت، با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون و با حضور حجت‌الاسلام علیرضا شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، علی تن، دبیر ستاد شاهد و ایثارگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد.
مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) و بزرگداشت شهدای خدمت برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، حجت‌الاسلام صباحی در این نشست ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و امام راحل(ره)، با اشاره به وجوه ممیزۀ مدیریت در جامعۀ اسلامی نسبت به سایر جوامع، خاطر نشان نمود: نقش اسلام، وجه ممیزۀ مدیریت در جامعۀ اسلامی است بنابراین در چنین جامعه‌ای، بایستی حکومت و مدیریت به نحوی باشد که ارزش‌های اسلامی در رأس اهداف جامعه قرار گیرند. در چنین جامعه‌ای دین را مترقی‌ترین اصل می‌دانیم و احکامی را که از ناحیه خدا صادر می‌شود، مترقی‌ترین احکام می‌دانیم.

امام جمعه کازرون در ادامه با برشمردن ویژگی‌های حکومت ولی فقیه و شئون ولی فقیه، به نقش تاریخی امام راحل(ره) اشاره نمود و افزود: امام خمینی(ره)، بنیانگذار ولایت فقیه نبود بلکه زنده‌کننده و احیاء کنندۀ ولایت فقیه بود. حاکمیت اسلام، حاکمیت فقیه است. در حاکمیت ولی فقیه نیز همه محترم هستند و بایستی با حفظ حرمت و احترام افراد، موارد مختلف را در سلسله مراتب درست خود پیگیری نمود.

گفتنی است این نشست با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و بسیج کارکنان شهید احمدی‌روشن دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد.

 


( ۶ )

نظر شما :