نخستین دورۀ طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه سلمان فارسی کازرون شروع به کار کرد

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۸ کد : ۴۸۴ خبر اول
تعداد بازدید:۲۸۶
با حضور دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام علیرضا شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، نخستین دورۀ ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه سلمان فارسی کازرون آغاز به کار کرد.
نخستین دورۀ طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه سلمان فارسی کازرون شروع به کار کرد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در مراسم شروع به کار این دوره، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این طرح، خاطر نشان نمود: اجرای این طرح یکی از گام‌های مورد نیاز برای تقویت گفتمان علمی و اندیشه‌محور در دانشگاه بود که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش‌های صورت گرفته محقق شد و زمینه‌ای برای گفتگو و تبادل اندیشۀ بیشتر اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون مهیا گردید.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با اشاره به ضرورت‌های اجرای این طرح، افزود: اساتید دانشگاه‌ها تنها در قالب پژوهش و آموزش معنا نمی‌یابند بلکه وظایف حائز اهمیت و کلیدی دیگری همچون پرورش جوانان در تراز انقلاب اسلامی را نیز برعهده دارند و اجرای طرح‌هایی همچون ضیافت اندیشه، می‌تواند کمک شایان توجهی به تقویت این مهم نماید.

حجت‌الاسلام علیرضا شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در مراسم آغاز به کار نخستین دورۀ طرح ضیافت اندیشه، با اشاره به هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، خاطر نشان نمود: احادیث و روایات متعددی از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) داریم که بر مقولۀ علم و علم‌آموزی تأکیدهای فراوانی می‌کنند تا آنجا که می‌توان گفت اگر طالب علم را در جامعه زیاد کنیم، اسلام هم تقویت می‌شود.

وی همچنین ضمن تشکر از حمایت‌های دکتر فارسی‌نژاد برای برگزاری این دوره، افزود: اساس مباحثی که در این دوره مطرح می‌شوند، علمی و تخصصی هستند و شیوۀ اجرای آن، فرصتی را ایجاد می‌نماید تا اعضاء هیئت علمی بتوانند پیرامون مباحث مختلف به بحث و گفتگو بپردازند. خوشبختانه اجرای نخستین دورۀ این طرح با اتکاء به ظرفیت‌های علمی و تخصصی موجود در دانشگاه سلمان فارسی کازرون همراه بود و تدریس اولین دورۀ آن از سوی دکتر علیرضا راستی، عضو هیئت علمی همین دانشگاه برگزار می‌شود.

در ادامه، دکتر علی دولتخواهی نیز در قالب ارائۀ گزارشی به روند برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح در دانشگاه، هدف‌گذاری‌های صورت گرفته و چشم‌اندازهای آتی آن اشاره کرد و توضیحاتی در این خصوص ارائه نمود.

گفتنی است نخستین دورۀ طرح ضیافت اندیشه اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با حضور جمعی از اعضاء هیئت علمی این دانشگاه، طی سه روز از 20 الی 22 خردادماه، برگزار می‌شود. 


( ۴ )

نظر شما :