با پایان یافتن نخستین دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت پذیرفت

اخلاق علمی و حرفه‌ای، روی میز ضیافت اندیشه اساتید قرار گرفت

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۷ کد : ۴۸۶ خبر اول
تعداد بازدید:۳۴۰
نخستین دورة طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه سلمان فارسی کازرون که با عنوان «اخلاق علمی و حرفه‌ای»، از سوی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و با حضور اساتیدی از دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی، با تدریس دکتر علیرضا راستی، دانشیار دانشگاه و سرپرست مدیریت پژوهشی و فناوری دانشگاه و مدرس حوزۀ علوم اسلامی دانشگاه‌ها، طی سه روز برگزار شد، به کار خود پایان داد.
اخلاق علمی و حرفه‌ای، روی میز ضیافت اندیشه اساتید قرار گرفت

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر راستی درخصوص مطالب مطرح شده در این دورۀ طرح ضیافت اندیشۀ اساتید خاطر نشان نمود: اعضاء هیئت علمی شرکت کننده در این دوره ضمن تکمیل هرچه بیشتر آشنایی با تاریخچه، زیرشاخه‌­ها و نظریه­‌های علم و عرصۀ پویای اخلاق و سایر مفاهیم مرتبط با آن و همچنین آشنایی با عرصه‌­های نوپدید ظهور مسائل و تعارض‌های اخلاقی نظیر ملاحظه‌های اخلاقی فضای مجازی و هوش مصنوعی، با بهره‌­گیری از استدلال اخلاقی در اخذ تصمیم‌های اخلاقی‌­تر نیز آشنا شدند.

سرپرست مدیریت پژوهشی و فناوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ایجاد حساسیت بیشتر در استادان در مواجهۀ اخلاقی‌­تر با حوزه‌­های راهنمایی پایان­‌نامه، آموزشگری و آزمونگری و نقد و داوری مقاله‌ها و سایر آثار را از دیگر اهداف برگزاری این دوره دانست و افزود: از جمله ویژگی‌های این دوره، بهره‌­گیری از رویکرد «موردکاوی» جهت تعامل­‌محورتر نمودن مباحث کلاسی با هدف تحلیل موردهای واقعی و ساختگی برای شناسایی مسائل اخلاقی و نحوۀ مواجهه با آن­ها بود که با استقبال شرکت‌­کنند­گان دوره روبه‌­رو شد. خوشبختانه، تمامی محتوای برنامه‌­ریزی شدۀ دوره در قالب ارائۀ پاورپوینت محقق شد و در پایان نشست به صورت حضوری و شفاهی نیز از شرکت‌­کنندگان در مورد برگزاری و تدریس دوره نظرخواهی به عمل آمد.

گفتنی است مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ سلمان فارسی کازرون، قرار است سایر دوره‌­های طرح ضیافت اندیشه نیز با مجوز نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌­ها از نیم‌­سال بعد برای علاقه‌­مندان و داوطلبان برگزار شود. برگزاری این دوره‌­ها توسط نهاد دانشگاه می­‌تواند کمک شایانی به صرفه‌­جویی در زمان، انرژی و هزینۀ اساتید دانشگاه سلمان فارسی کازرون و شهرستان‌­های هم­جوار نماید.


( ۵ )

نظر شما :