پیام مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون در آستانه فرارسیدن عید غدیر خم و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری

۰۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۰ کد : ۴۹۰ خبر اول
تعداد بازدید:۲۵۲
در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم، حجت‌الاسلام علیرضا شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با صدور پیامی، ضمن تبریک این عید خجسته، بر ضرورت توجه به سنت‌های نبوی و علوی از جمله در انتخاب اصلح تأکید و از عموم مردم و دانشگاهیان برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، دعوت به عمل آورد.
پیام مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازرون در آستانه فرارسیدن عید غدیر خم و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، متن پیام حجت‌الاسلام شهریاری‌پور، بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

قال النبی (ص): أَلَا وَ مَنْ أَحَبَّ عَلِیّاً(علیه السلام) کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بَرَاءَهً مِنَ النَّارِ وَ جَوَازاً عَلَى الصِّرَاطِ وَ أَمَاناً مِنَ الْعَذَابِ

 

غدیر سرآغاز زیباترین تعبد به کاملترین دین و تمسک به والاترین افراد در علم و اخلاق و عدالت است. غدیر یعنی مهر اتمامی بر همۀ ادیان قبل از اسلام و اینکه از این به بعد بنای همۀ محک‌های دینی و عقلی و اخلاقی، سنگ محکی است که اسلام معرفی کرده است و میزان نیز خود با او سنجیده میشود و او کسی نیست جز ذات اعلی و مقدس امیرالمومنین علی علیه السلام.

غدیر نه تنها اسلام را تکمیل کرد بلکه آن را نیز بیمه کرد و این دین را جهانی و ابدی نمود لذا ریشۀ مهدویت در غدیر است و این دو بدون یکدیگر معنا ندارند.

انقلاب اسلامی نیز در ادامه فرهنگ غدیر شکل گرفت و اکنون که در آستانه انتخاباتی عظیم و سرنوشت‌ساز قرار گرفته‌ایم بیش از هر چیز به سنت‌های نبوی و علوی در راستای تشخیص اصلح نیازمندیم. در نهج‌البلاغه آمده است: «من کتابه للاشتر: ثم انظر فى حال کُتابک، فولّ على أمورک خیرهم، و اخصص رسائلک التى تدخل فیها مکائدک و أسرارک بأجمعهم لوجوه صالح الاخلاق؛ به وضع مأمورین خود رسیدگى کن و کارهاى خود را به دست نیکان آنان بسپار! نامه‌هایى را که نقشه‌ها و اسرارت را در بردارد به دست کسى بسپار که در فضایل اخلاقى از همه شایسته‌تر باشد».

اینجانب ضمن تبریک عید غدیر و دعوت عموم مردم و شما دانشگاهیان جهت شرکت در انتخابات جمعه آینده (هشتم تیرماه1403)، پیشاپیش مشارکت و پیروزی ملت دیندار و انقلابی ایران را به امام عصر(عج) و مقام معظم رهبری مدظله العالی و جامعه دانشگاهیان، تبریک عرض نموده و برای دولت آینده توفیق خدمت را آرزومندم.

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

علیرضا شهریاری‌پور

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سلمان فارسی کازورن

چهارم تیرماه 1403


( ۱ )

نظر شما :