دکتر علیرضا فارسی‌نژاد در نشست مشترک با نماینده کازرون و کوهچنار در مجلس و روسای دانشگاه‌های کازرون مطرح کرد

تشریح مصوبه‌های شورای آمایش آموزش عالی استان و پیشنهادهای موجود برای تقویت نظام دانشگاهی کازرون

۱۸ تیر ۱۴۰۳ | ۲۱:۲۸ کد : ۴۹۳ خبر اول
تعداد بازدید:۴۱۸
صبح امروز، ۱۸ تیرماه، با حضور دکتر غلامرضا دهقان‌ناصرآبادی، نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر علی مهبودی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون، روح‌انگیز طیبی، رئیس مرکز زینب کبری(س) دانشگاه فرهنگیان، دکتر میثم جعفری‌پور، مدیر امور اجرایی دانشگاه پیام‌نور و کریمی، نماینده دانشگاه علمی و کاربردی مرکز کازرون به همراه جمعی از هیئت رئیسه دانشگاه‌ها، نشست مشترکی با هدف بررسی ظرفیت‌ها و مسائل دانشگاه‌های شهرستان به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد.
تشریح مصوبه‌های شورای آمایش آموزش عالی استان و پیشنهادهای موجود برای تقویت نظام دانشگاهی کازرون

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این نشست، دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و عضو شورای آمایش آموزش عالی استان فارس، ضمن مروری بر ظرفیت‌ها، چشم‌اندازها و افق‌های کاری پیشِ روی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان قطب علمی منطقه، با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده و سند راهبردی دانشگاه، اظهار امیدواری نمود با تقویت همکاری‌ها و برطرف نمودن برخی چالش‌ها و مسائل موجود، بتوان شاهد توسعۀ هرچه بیشتر دانشگاه سلمان فارسی کازرون بود.

دکتر فارسی‌نژاد همچنین به تشریح برخی از مصوبه‌های اخیر شورای آمایش آموزش عالی استان پرداخت و پیشنهادهای موجود برای تقویت نظام دانشگاهی کازرون و همچنین چارچوب‌های طرح‌ریزی شده از منظر آمایش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سطح کشور و استان را تشریح نمود.

در ادامه این نشست، روسا و معاونان دانشگاه‌های شرکت‌کننده و مسئولان نهادهای مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سلمان فارسی کازرون و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون، ضمن معرفی ظرفیت‌های مختلف موجود در دانشگاه‌ها، به تشریح ظرفیت‌ها و چالش‌های هر دانشگاه پرداخته و دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای برطرف نمودن مشکلات و توسعۀ دانشگاه‌ها مطرح نمودند.

دکتر دهقان‌ناصرآبادی، نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر پیشینۀ غنی کازرون در حوزه‌های علمی و فرهنگی، به برخاستن علمای بزرگ از این سرزمین در طول تاریخ اشاره کرد و خاطر نشان نمود: کازرون از جایگاهی که حقش است و ظرفیت آن را دارد، عقب مانده است و باید تلاش بیشتری شود تا این منطقۀ تاریخی و فرهنگی، به جایگاه واقعی خودش برسد. انتظار داریم همۀ دانشگاهیان و دوستان، تلاش بیشتری کنند تا بتوانیم دانشگاه‌های کازرون را توسعه بدهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیگیری‌هایی که در دور پیشین نمایندگی در مجلس شورای اسلامی برای ایجاد، تقویت و توسعه دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی این شهرستان دنبال نموده، افزود: بایستی چشم‌اندازهای کاری دانشگاه‌های کازرون را با دیدگاه‌های توسعه‌ای دنبال کنیم و به دنبال استقرار دانشکده‌ها در کازرون و افزایش رشته‌های دانشگاهی متناسب با ظرفیت‌های منطقه و نیازهای کشور باشیم. علاوه بر اینها وجود دانشگاه علوم پزشکی برای کازرون، یک ضرورت است و بایستی دانشگاه علوم پزشکی غرب فارس در شهرستان کازرون ایجاد شود.

دکتر دهقان‌ناصرآبادی همچنین به ضرورت پیوند هرچه بیشتر دانشگاه و جامعه اشاره و با تأکید بر ضرورت برقراری تعامل میان دانشگاهیان و دستگاه‌های مختلف اجرایی شهرستان، افزود: هر کاری که انجام می‌گیرد، باید پشتوانۀ علمی داشته باشد. بدون پشتوانۀ علمی، کارها یا به سرانجام نمی‌رسند و یا در صورت اتمام، به اهداف نهایی که برای آنها در نظر گرفته شده‌اند، دست نمی‌یابند و در نهایت شاهد اتلاف منابع خواهیم بود. بنابراین نیاز است دانشگاه‌ها با همۀ نهادها ارتباط داشته باشند. در این زمینه نیاز به ایجاد کمیته‌های علمی است تا از طریق آنها بتوان اندوخته‌های علمی دانشگاهیان را با هدف حل مشکلات و توسعۀ هرچه بیشتر شهرستان، در اختیار مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی قرار داد.  

نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی همچنین با اعلام اینکه خودم را وقف مردم و شهرم کرده‌ام، تصریح نمود: برای برطرف کردن مشکلات، بایستی دست به دست یکدیگر دهیم. بنده آمادگی کامل را دارم که در کنار مجموعه‌های مختلف دانشگاهی کازرون، پیگیر حل مشکلات آنها در سطح استان و کشور باشم و با تلاش جمعی در مسیر توسعۀ دانشگاه‌های کازرون قدم بردارم.

گفتنی است دکتر دهقان‌ناصرآبادی در این نشست، دکتر علی‌پناه دهقانی را به عنوان رابط دفتر نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار با دانشگاه‌های کازرون معرفی و ابراز امیدواری نمود با تقویت ارتباط‌ها و استفاده از نظرهای کارشناسی شده بتوان شاهد برطرف شدن مشکلات موجود و توسعۀ هرچه بیشتر دانشگاه‌های شهرستان بود.


( ۴ )

نظر شما :