رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حاشیۀ برگزاری نمایشگاه روز دانشگاه خبر داد

یک رشتۀ جدید دیگر به دانشگاه سلمان فارسی کازرون اضافه شد

۳۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۷:۱۰ کد : ۵۰۰ خبر اول
تعداد بازدید:۷۵۷
دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ۳۰مردادماه و در حاشیۀ برگزاری «نمایشگاه روز دانشگاه» که با حضور دانشگاه‌های استان فارس و در محل مجتمع خدمات رفاهی دانشگاه شیراز در حال برگزاری است، از اضافه شدن یک رشتۀ تحصیلی جدید به جمع رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون خبر داد.
یک رشتۀ جدید دیگر به دانشگاه سلمان فارسی کازرون اضافه شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر فارسی‌نژاد با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و دستاوردهای توسعه‌ای این دانشگاه، خاطر نشان نمود: به دنبال تصویب قطعی سه دانشکدۀ دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رشتۀ «مهندسی اپتیک و لیزر» به رشته‌های تحصیلی دانشگاه سلمان فارسی کازرون اضافه شد.

وی همچنین خاطر نشان نمود: اختصاص این رشته به دانشگاه سلمان فارسی کازرون قطعی شده است و در حال حاضر ضمن برقراری تعامل با نهادها و مجموعه‌های ذی‌ربط در وزارت عتف و سازمان سنجش، در تلاش هستیم تا این رشته در دفترچه انتخاب رشتۀ امسال قرار گرفته و بتوانیم از مهرماه سال جاری، دانشجو جذب کنیم.

دکتر فارسی‌نژاد همچنین با اشاره به ظرفیت‌های علمی و زیرساخت‌های مختلف دانشگاه سلمان فارسی کازرون، خاطر نشان نمود: در روند برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای این دانشگاه، چه در راستای افزایش رشته‌ها و چه در جهت حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان، اجرای طرح‌های پژوهشی و...، در تلاش هستیم تا ضمن تحقق رویکردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خدمات علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون را بر پایۀ ظرفیت‌های مطلوب آن ارتقا دهیم. اضافه شدن رشته‌هایی مانند مهندسی اپتیک و لیزر و کارشناسی ارشد زبان انگلیسی در همین راستا محقق شده و بسترسازی‌های دیگری را نیز دنبال کرده‌ایم و امیدواریم به زودی شاهد تحقق امیدآفرین آنها باشیم.

گفتنی است با اضافه شدن رشتۀ اپتیک و لیزر، تعداد مقطع رشته‌های تحصیلی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به هجده رشته افزایش یافته است که شامل سیزده رشته در مقطع کارشناسی، چهار رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع دکتری است.  


( ۲۱ )

نظر شما :