پیام رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

۲۷ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۰ کد : ۵۱۳ خبر اول
تعداد بازدید:۱۱۳
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌های کشور، دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با صدور پیامی، ضمن تبریک این ایام، همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید با اعیاد و مناسبت‌های فرخندۀ ماه پرخیر و برکت ربیع‌الاول را نویدبخش روزهایی پرامید برای سنگربانان علم و معرفت دانست و با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام بر جایگاه والای علم، عالمان و علم‌اندوزان، اظهار امیدواری نمود دانشگاهیان کشور، به ویژه دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون بتوانند ضمن تحقق دانشگاهی در تراز انقلاب، سهم و نقش خود را در اعتلای ایران اسلامی و دستیابی به قله‌های رفیع‌تری از دانش و معرفت به خوبی ایفا نمایند.
پیام رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، متن پیام دکتر فارسی‌نژاد، بدین شرح است:

 

 

باسمه تعالی

 

همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های کشور با ماه پرخیر و برکت ربیع‌الاول که مزین به آغاز امامت حضرت بقیة الله الاعظم روحی و ارواحنا له الفدا و میلاد با سعادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و ولادت پرچم‌دار شاهراه ولایت علوى، حضرت امام جعفر صادق(ع) است، همچون بهاری با طراوت خواهد بود که از فرارسیدن روزهایی نویدبخش و پرامید برای سنگربانان علم و معرفت خبر می‌دهد.

با تمسک به آموزه‌های دین مبین اسلام، می‌دانیم عالمان جامعه، وارثان انبیا الهی هستند و آموزش و یادگیری، در ردیف برترین عبادت‌ها جای دارد. چنین توجهی به علم، عالمان و علم‌اندوزان که همواره مورد تأکید امامین انقلاب نیز بوده، علاوه بر آنکه بهترین مسیرها برای حرکت را در برابر ما نمایان می‌سازد، بار مسئولیت و تعهد را نیز بر دوش جامعۀ دانشگاهی کشور، دو چندان می‌نماید. بر همین اساس بایستی تلاش نمود تا در تمامی مسیرهای زندگی و به ویژه در دوران حضور در دانشگاه‌، توجه ویژه به رشد و پرورش شخصیت در تمامی ابعاد، در کنار علم‌اندوزی متعهدانه، سرلوحۀ کارمان قرار گیرد؛ علی‌الخصوص که بایستی به یاد بیاوریم در آستانۀ فرارسیدن هفتۀ دفاع مقدس هستیم و پرچمی را که امروز در دستانمان به امانت گرفته‌ایم و حافظ آن هستیم، میراثی است که از سوی شهدا و ایثارگران به دست ما سپرده شده است.

دانشگاه سلمان فارسی کازرون که یکی از سنگرهای دانش در ایران اسلامی است، با ورود به چهارمین دهه از حیات خود، سال تحصیلی جدید را با امیدی مضاعف به تعالی و رشد بیشتر آغاز می‌کند. امید و انتظار می‌رود تمامی ارکان این دانشگاه، از جمله اعضاء هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان، در قالب پیکره‌ای واحد، توانمند و سرافراز، تلاش کنند تا ضمن ایفای سهم خود در به حرکت در آوردن چرخ تمدن نوین اسلامی و تحقق منویات مقام عظمای ولایت به ویژه فرمایشات معظمٌ له، در بیانیه گام دوم انقلاب، گام‌هایی اثربخش را برای آیندۀ پرشکوه‌تر کشور، بردارند.

اینجانب ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، امیدوارم تمامی جامعۀ دانشگاهی کشور و علی‌الخصوص خانوادۀ شریف دانشگاهی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ذیل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، بتوانند با جهاد علمی، تلاش و کوشش، ضمن تحقق دانشگاه‌هایی در تراز انقلاب، سهم و نقش خود را در اعتلای ایران اسلامی و دستیابی به قله‌های رفیع‌تری از دانش و معرفت، به خوبی ایفا نمایند.

دکتر علیرضا فارسی‌نژاد

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون


( ۲ )

نظر شما :