کتاب «رهایی از حملات وحشت‌زدگی (پانیک)» با ترجمه عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون منتشر شد

۱۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۵ کد : ۵۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۳۵
کتاب «رهایی از حملات وحشت‌زدگی (پانیک)»، نوشته رِید ویلسون، با ترجمه دکتر یاسر خواجوی، عضو هیئت علمی بخش زبان انگلیسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، منتشر و در دسترس پژوهشگران و علاقمندان به حوزه‌های روان‌درمانگری و همچنین بیمارانی که با اختلال وحشت‌زدگی دست به گریبان هستند، قرار گرفت.
کتاب «رهایی از حملات وحشت‌زدگی (پانیک)» با ترجمه عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون منتشر شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر یاسر خواجوی، مترجم کتاب در خصوص مطالب مندرج در این کتاب خاطر نشان نمود: «این کتاب با رویکرد کاربردی که دارد می‌تواند منبع بسیار خوبی برای بیمارانی که با اختلال وحشت‌زدگی دست به گریبان هستند و همچنین روان‌درمانگران باشد. یکی از کارهایی که معمولاً افراد بیمار به آن می‌پردازند، تلاش برای سرکوب و مقاومت در برابر حملات وحشت‌زدگی است؛ اما در این کتاب سعی بر آن است که فرد به مرور با حالت‌های وحشت‌زدگی روبرو شود تا بتواند خود را سازگار و از وقوع حملات بیشتر جلوگیری کند.»

عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در خصوص ترجمه این کتاب نیز یادآور شد: «در ترجمه کتاب سعی شده است سبک و فرم خاص کتاب تا جای ممکن حفظ شود تا خواننده به راحتی با بیان نویسنده ارتباط برقرار کند.

در این کتاب، بیماران با چرخه حملات وحشت‌زدگی (پانیک) و روش‌های زیادی که می‌توانند برای شکستن آن و به دست آوردن کنترل زندگی خود انجام دهند، در هفت گام آشنا می‌شوند. افراد می‌آموزند که چگونه از جدیدترین و مؤثرترین تکنیک‌های عملی که توسط متخصصان سراسر دنیا مورد پژوهش و استفاده قرار گرفته‌اند بهره ببرند. از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب، کاربردی بودن و آموزش گام‌به‌گام به بیماران می‌باشد.

گفتنی است رید ویلسون، نویسنده کتاب، استاد روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی است. وی مرکز درمان اختلالات اضطرابی را در چپل‌هیل سرپرستی می‌کند. دکتر ویلسون یکی از بنیان‌گذاران انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا (ADAA) و عضو انجمن درمان‌های رفتاری و شناختی (ABCT) است. در سال 2014 از طرف انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا با اهدای بالاترین جایزه ملی در این زمینه از وی تقدیر شد.

کتاب رهایی از حملات وحشت‌زدگی، در 96 صفحه و از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.

 


( ۴ )

نظر شما :