شماره ویژه دانشگاه سلمان فارسی کازرون توسط پژوهش‌نامه اورمزد منتشر شد

۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۵ کد : ۷۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۹۸
شماره ۵۵ پژوهش‌نامه اورمزد، فصل‌نامه تخصص آموزشی پژوهشی ادبیات و هنر، ویژه دانشگاه سلمان فارسی کازرون منتشر شد.
شماره ویژه دانشگاه سلمان فارسی کازرون توسط پژوهش‌نامه اورمزد منتشر شد

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این شماره از پژوهش‌نامه اورمزد، علاوه بر انتشار یادداشت‌هایی از دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر فرهاد براتی، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و معرفی این دانشگاه، 16 مقاله علمی از اعضاء هیئت علمی این دانشگاه نیز منتشر شده است.

دکتر فرهاد براتی درخصوص مقالات منتشر شده در این شماره از پژوهشنامه اورمزد، در قالب یادداشتی در ابتدای این نشریه با اشاره به محتوای مقالات منتشر شده، خاطر نشان نموده است: مجموعه حاضر، مقالات تحقیقی جمعی از استادان عالیقدر و دانشجویان سختکوش مقاطع ارشد و دکتری زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون است که با اطمینان می‌توان گفت آراسته به چندین خصلتِ عام نوشته‌های تحقیقی سایر صاحبان اندیشه و قلم است و از آن دست‌نوشته‌هایی نیست که به تعبیر بیهقی «به یکبار خواندن نیرزد». انسجام و استحکام لفظ و معنی و نیز بلاغت و روانی این آثار را در همان نگاهِ نخست می‌توان دید. موضوعات این مقالات هم بسیار متنوع است؛ از تحقیقاتی در عرصه‌ی ادبیات تطبیقی گرفته تا مقالاتی علمی ـ انتقادی در زمینه‌های بلاغت، ادبیات عرفانی، ادبیات پایداری، شعر معاصر، داستان‌نویسی و ادب عامه.

گفتنی است پژوهشنامه اورمزد، فصلنامه‌ای است که به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی سهراب سعیدی، دانشجوی مقطع دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و در هرمزگان منتشر می‌شود. شماره 55 این پژوهش‌نامه که به دانشگاه سلمان فارسی کازرون اختصاص یافته است، شماره تابستان 1400 این نشریه است که در 416 صفحه منتشر شده است. شورای سردبیری پژوهشنامه اورمزد متشکل از دکتر علی‌اصغر رستمی‌ابوسعیدی، دکتر علی‌محمد پشت‌دار و دکتر ابوالقاسم رادفر هستند و مشاوران علمی این شماره دکتر زیبا قلاوندی، دکتر مهدی رضایی، دکتر فرهاد براتی و دکتر علی‌محمد محمودی می‌باشند.


( ۵ )

نظر شما :