در کارگاه تخصصی هفتۀ پژوهش و فناوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون مطرح شد
پرسش، اساس هویت علمی دانشجویان و اساتید است
بنا به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این کارگاه که با عنوان «قواعد و رویههای پژوهش؛ ساختار و شیوۀ نگارش اجزای پروپوزال و استفادههای مهم از ایرانداک» برگزار شد، دکتر علیمحمد محمودی، در قالب ارائۀ توضیحاتی، دانشجویان شرکتکننده را با پیشنهاده، سایت ایرانداک و سامانۀ گنج آشنا کرد.
وی با تأکید بر ضرورت بازنگری دانشجویان و پژوهشگران در انتخاب موضوعهای پژوهشی در مقاله و پایاننامه، بر پرهیز از انتخاب موضوعهای تکراری و کمک گرفتن از ایرانداک برای تحقق این مهم تأکید نمود.
دکتر محمودی همچنین تأکید کرد: به عنوان یک دانشگاهی، بایستی همیشه در مسیر دانش و پژوهش در حرکت بمانیم. یکی از مواردی که در این مسیر به کمک اهالی دانشگاه و پژوهشگران میآید، انتخاب موضوعهای پژوهشی نو و تازه است. باید به کودکدرون پرسشگرمان، فرصت زیست و صحبت بدهیم تا از این طریق بتوانیم دریچههای جدید به مسائل و یا حتی مسائل تازه را پیدا کنیم.
دکتر مهدی رستمی، دیگر مدرس این کارگاه نیز طی صحبتهایی با تأکید بر محوری بودن مقولۀ پرسش در فعالیتهای دانشگاهی و به ویژه در پژوهشها، بر لزوم توجه جدی به چگونگی یافتن پرسشها و طرح آنها در مجامع و محافل علمی و دانشگاهی تأکید کرد و در این رابطه خاطر نشان نمود: پرسش، اساس هویت علمی دانشجویان و اساتید است. در دانشگاه باید ذهن پرسشگر، پرورده شود و اگر بتوانیم، نگاه پرسشمند را در خود زنده نگه داریم.
گفتنی است این کارگاه در قالب برنامههای هفتۀ پژوهش و فناوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و از سوی مدیریت امور پژوهش و فناوری این دانشگاه در سالن کنفرانس دانشکدۀ علوم پایه برگزار شد. هفتۀ پژوهش و فناوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون با شعار سرمایهگذاری در تولید با پشتوانۀ پژوهش از 22 آذر تا 1 دیماه 1404 در حال برگزاری است و در قالب اجرای رویداد، شش کارگاه و نشست تخصصی به همراه برخی برنامههای جانبی دیگر برگزار میشود.



نظر شما :