در جریان برگزاری برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت پذیرفت

اهداء کتاب از سوی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم

۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۸ کد : ۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۹۲
هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با برگزاری رویدادها و برنامه‌های متعددی برگزار گردید.
اهداء کتاب از سوی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، آمنه آبسالان، رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع‌رسانی آیت‌الله ایمانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن اعلام این مطلب به تشریح برخی برنامه‌های برگزار شده در هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و خاطر نشان نمود: از جمله اقدام‌های صورت گرفته در این هفته‌، اجرای طرح اهداء کتاب‌های مازاد به کتابخانه‌های روستایی، مناطق محروم و همچنین برخی نهادها از جمله زندان بود که با هدف تبلیغ و ترویج کتابخوانی در این مناطق صورت گرفت. در این راستا ضمن نیازسنجی‌های صورت گرفته، بسته‌های کتاب متناسب با نیازهای این مناطق و نهادها آماده شد.

آبسالان در ادامه به تشریح برخی دیگر از رویدادهای برگزار شده در این هفته اشاره و خاطر نشان نمود: تقدیر و تشکر از خیرین و اهدا کنندگان کتاب به کتابخانه مرکزی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و طرح بخشش جرایم دیرکرد کتاب‌های امانت گرفته شده از کتابخانه دانشگاه، تا سقف 50 درصد، از دیگر فعالیت‌های ترویجی بود که طی این هفته برگزار شد.

رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع‌رسانی آیت‌الله ایمانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت مجازی برای اعضاء هیئت علمی، همیاران علمی و دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از دیگر برنامه‌هایی بود که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.

وی همچنین تصریح نمود: متناسب با سیاست‌گذاری‌های ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون، شیوه‌نامه اجرایی کتابخوان برتر از میان اعضاء فعال کتابخانه و همچنین سایر دستورالعمل‌های تشویقی نیز در دستورکار قرار گرفته است تا با تأیید نهایی این شیوه‌نامه، بتوان به چارچوبی هدفمند و قابل اتکاء برای تقدیر و ایجاد انگیزیش در حوزه کتاب دست یافت.

گفتنی است کتابخانه مرکزی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با 360 مترمربع مساحت و دارا بودن تالارهای مطالعه‌ی برادران و خواهران که در مجموع گنجایش نزدیک به 150 نفر را دارد، دارای 26488 نسخه کتاب، معادل 18562 عنوان است. علاوه بر آن 2612 نسخه کتاب لاتین که معادل 2206 عنوان کتاب می‌شود در مخزن این کتابخانه وجود دارد. این کتابخانه محل مراجعه پژوهشگران حوزه‌های مختلف است و در حال حاضر 4042 عضو دارد که تقریباً تمامی آنها با رویکردهای پژوهشی از منابع این کتابخانه استفاده می‌کنند. همچنین دانشگاه سلمان فارسی کازرون دارای دو کتابخانه تخصصی در حوزه‌های پایداری و کازرون‌شناسی است.


( ۱ )

نظر شما :