انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز رشد و خلاقیت شهید پیرویان

۳۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۲۸ کد : ۸۰ خبر اول
تعداد بازدید:۱۴۵۲
صبح امروز ۳۰ آبان‌ماه، طی آیینی با حضور رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان و روسای دانشگاه‌های شهرستان کازرون، تفاهم‌نامه همکاری فعالیت‌های مشترک بین مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز رشد و خلاقیت شهید پیرویان منعقد گردید.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز رشد و خلاقیت شهید پیرویان

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، سرهنگ غلامرضا توکل، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون در این آیین، طی سخنانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون لزوم توجه به نخبگان جوان، خاطر نشان نمود: بیانیه گام دوم انقلاب، سند بالا دستی و راهبردی برای تمامی دستگاه‌ها محسوب می‌شود. مقام معظم رهبری در این بیانیه تأکید ویژه‌ای بر توجه به نخبگان علمی و دانشجویی داشته‌اند. بنابراین بایستی با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و در قالب فعال نمودن قرارگاه‌ها و کارگروه‌هایی که بتوانند ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود را به خوبی هدایت کنند، تلاش کرد تا بسترهای مناسبی برای استفاده مناسب از توانمندی جوانان و هدایت و توانمندسازی آنها به وجود آورد.

دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز طی سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج، با ابراز امیدواری از نگاه هم‌افزایی که میان مجموعه‌های مختلف مدیریتی در شهرستان کازرون و به ویژه دانشگاه‌های این شهرستان وجود دارد، بر لزوم تقویت جایگاه نهادهای علمی و دانشگاهی تأکید و خاطر نشان نمود: جهاد علمی، یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های امروز جامعه است تا با اتکا به آن بتوان با استفاده از دانشگاهیان و نخبگان، نسبت به حل مسایل جامعه اقدام کرد. در این مسیر خوشبختانه ظرفیت‌های علمی مناسبی در سطح دانشگاه‌های شهرستان کازرون وجود دارد اما در عین حال بضاعت‌های محدودی دارند. بنابراین بایستی با نگاه ویژه به این ظرفیت‌ها و تسهیل فرآیند نقش‌آفرینی آنها، تلاش کرد تا بیشترین تعامل بین دانشگاه و جامعه صورت پذیرد.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه با برشمردن برخی اقدامات صورت گرفته برای تحقق این مسئله افزود: در همین راستا در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، هم دبیرخانه دائمی هم‌افزایی دانشگاه‌های کازرون را راه‌اندازی کردیم و هم بسترهایی مانند مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی، مرکز نوآوری انرژی و... را دایر نموده‌ایم. استفاده از این ظرفیت‌ها منوط به وجود نگاه‌های علم‌محور در سطوح مدیریتی است که قائل به استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها باشند. در این راستا رویکردهای تعاملی نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار که از شخصیت‌های دانشگاهی هستند، امام جمعه، سرپرست فعلی فرمانداری ویژه کازرون، مجموعه فرماندهی و پرسنل سپاه و برخی دیگر از مسئولان شهرستان در کنار حمایت‌ها و همراهی‌های مردم کازرون، امیدهای فراوانی را در این زمینه به وجود آورده که امیدواریم بیش از پیش عملیاتی شوند.  

در ادامه برگزاری این آیین، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و سرهنگ غلامرضا توکل، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون، تفاهم‌نامه همکاری فعالیت‌های مشترک مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز رشد و خلاقیت شهید پیرویان را امضا نمودند.

گفتنی است این تفاهم‌نامه با هدف هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف در جهت تقویت ارایه خدمات به جامعه و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برای ارتقا و توسعه سطح خدمات‌دهی و همچنین به منظور بهره‌مندی از خدمات نخبگان و صاحبان ایده‌های نو و پژوهشگران بسیجی شهرستان کازرون و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون دولت و ملت همدلی و هم‌زبانی مبادله گردید. همچنین براساس مفاد مندرج در این تفاهم‌نامه، طرفین ضمن ایجاد بستری مناسب‌تر برای تقویت تعامل‌های سازمانی، تلاش می‌کنند تا با تکیه به مبانی علمی و ذیل سیاست‌گذاری‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه تقویت مجموعه برنامه‌های جاری و برداشتن گام‌های نوین در جهت ارایه خدماتی مطلوب به عموم مردم را ایجاد نمایند.

 

 


نظر شما :