با راه‌اندازی دو هیئت انتظامی در دانشگاه صورت پذیرفت

تحقق گام مهم دیگری در جهت تقویت و انسجام سازمانی و اداری دانشگاه سلمان فارسی کازرون

۰۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۲ کد : ۸۲ خبر اول
تعداد بازدید:۱۲۵۶
صبح روز چهارشنبه، ۳ آذرماه، با حضور حجت‌الاسلام دکتر ابراهیم ابراهیمی، نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی و طی نشستی مشترک با هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و هیئت بدوی انتظامی اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، شروع به کار نمودند.
تحقق گام مهم دیگری در جهت تقویت و انسجام سازمانی و اداری دانشگاه سلمان فارسی کازرون

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این نشست، ضمن تقدیر از اهتمام و رویکردهای هم‌افزای حجت‌الاسلام ابراهیمی و نگاه‌های راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایجاد این دو هیئت در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، خاطر نشان نمود: در روند برنامه‌ریزی‌های مدیریتی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، تقویت ساختار و انسجام سازمانی و اداری این دانشگاه را در جهت تقویت استقلال و بهبود عملکرد آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها هدف‌گذاری نمودیم تا با تحقق آن بتوان سیاست‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در جهت ارایه خدماتی مطلوب به جامعه، بهتر محقق نمود. در همین راستا در چندین محور از جمله تدوین سند راهبردی ده ساله دانشگاه، اصلاح چارت تشکیلاتی، تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در حوزه‌های مختلف و... تلاش‌هایی را دنبال کرده‌ایم و خوشبختانه امروز و با راه‌اندازی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و هیئت بدوی انتظامی اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، شاهد به ثمر نشستن بخشی از این تلاش‌ها هستیم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه افزود: سال گذشته، میثاق‌نامه کاری کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون را به عنوان سندی بالادستی، مبتنی بر رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای و در تراز مناسب دانشگاه و مبتنی بر قوانین و چشم‌اندازهای مدیریتی جمهوری اسلامی ایران تنظیم کردیم و خوشبختانه با اهتمام جدی همیاران علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در جهت تحقق این میثاق‌نامه، شاهد تقویت تلاش‌ها و بهبود عملکرد سازمانی هستیم. اکنون نیز با راه‌اندازی دو هیئت بدوی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، علاوه بر تقویت استقلال این دانشگاه، شاهد تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها و تقویت و بهبود هرچه بیشتر عملکرد سازمانی نیز خواهیم بود.

در ادامه این نشست، حجت‎الاسلام دکتر ابراهیم ابراهیمی، ضمن مهم و راهبردی توصیف نمودن تلاش‌های صورت گرفته از سوی دکتر فاضل‌نیا در جهت تقویت انسجام سازمانی و اداری این دانشگاه و همچنین بهبود کمّی و کیفی عملکرد آن، خاطر نشان نمود: با پیگیری‌های مداوم و مثال‌زدنی دکتر فاضل‌نیا در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای راه‌اندازی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و هیئت بدوی انتظامی اعضاء هیئت علمی، روند قانونی برای ایجاد این دو هیئت در دانشگاه طی شد و اکنون این هیئت‌ها به عنوان بازوهایی مناسب برای بهبود هرچه بیشتر عملکرد دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی همچنین تصریح نمود: فعالیت این هیئت‌ها در دانشگاه‌ها این امکان را به وجود می‌آورد که روند تصمیم‌گیری‌ها و رسیدگی به پرونده‌ها، باعث تقویت هرچه بیشتر اهدافی همچون پیشگیری شود که اصلی‌ترین هدف مراجع نظارتی و کنترلی هستند. در مجموع این هیئت‌ها می‌توانند در حوزه ارتقاء سلامت اداری و کمک به تقویت خدمات‌دهی دانشگاه، اثربخش باشند.

در ادامه این نشست، دوره آموزشی و کارگاه توانمندسازی «آشنایی با شرح وظایف کارگزاران امر رسیدگی به تخلفات اداری و اطلاع از آخرین قوانین و مقررات مربوطه» با تدریس حجت‌الاسلام ابراهیم ابراهیمی و با حضور اعضاء هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و هیئت بدوی انتظامی اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.

گفتنی است اعضاء هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون متشکل از سیدمحسن هاشمی، دکتر لیلا شاملی و سیدداراب موسوی است و معصومه بذرافشان و مریم رجحانی اعضاء علی‌البدل آن هستند و اعضاء هیئت بدوی انتظامی اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون متشکل از حجت‌الاسلام دکتر سعید رحیمیان، دکتر لیلا شاملی و دکتر سعید فلاحی است و دکتر سیدمجتبی واعظی و دکتر محتشم محمدی اعضاء علی‌البدل آن هستند.

 

 


نظر شما :