دکتر غریب فاضل‌نیا در نشستی با حضور اعضا شورای صنفی دانشگاه سلمان فارسی کازرون مطرح کرد:

فعالیت‌های قانونمند دانشجویان در بسترهای صنفی، موجب بهبود هرچه بیشتر سطح کیفی و کمی خدمات دانشگاه می‌شود

۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۱ کد : ۸۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۰۲
در آستانه روز دانشجو، نشست صمیمی با حضور رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، معاون دانشجویی دانشگاه، مدیر و کارشناسان این معاونت، با اعضا شورای صنفی دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد.
فعالیت‌های قانونمند دانشجویان در بسترهای صنفی، موجب بهبود هرچه بیشتر سطح کیفی و کمی خدمات دانشگاه می‌شود

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این نشست که روز یکشنبه، 14 آذرماه در سالن کنفرانس دانشگاه برگزار گردید، دکتر فاضل‌نیا ضمن گرامیداشت روز دانشجو، از تلاش‌های اعضاء سابق شورای صنفی دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون تقدیر نمود و با تبریک به اعضا جدید این شورا، حضور و فعالیت سرزنده دانشجویان در حوزه‌های مختلف دانشجویی را یکی از بسترهای مهم و اساسی در سطح دانشگاه‌ها قلمداد و نموده و خاطر نشان نمود: دوران دانشجویی، فرصت مناسبی است تا علاوه بر کسب دانش، تخصص و مهارت‌های علمی، برخی دیگر از وجوه شخصیتی جوانان از جمله در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های صنفی، اجتماعی و... نیز تقویت شود. علاوه بر آن، فعالیت دانشجویان در بسترهای صنفی و سایر نهادهای دانشجویی، این امکان را به وجود می‌آورد تا در چارچوب‌های قانونی و بر پایه و مبنای اصولی و منطقی، هم مطالبات دانشجویان مطرح شود و هم تعامل‌های سطوح مختلف دانشگاه با یکدیگر افزایش یافته و در نتیجه موجب ارتقاء و بهبود هرچه بیشتر سطح کیفی و کمی خدمات دانشگاه شود.

ایشان در ادامه ضمن تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در جهت تقویت زیرساخت‌های دانشگاه برای ارایه سطح مطلوب‌تری از خدمات به دانشجویان، خاطر نشان نمود: تلاش‌های متعددی را برای راه‌اندازی پردیس دانشگاه در دستورکار قرار داده‌ایم. در سطوح مختلف پیگیری‌های امیدوار کننده‌ای صورت پذیرفته و خوشبختانه حسن نظر و همراهی‌های میدانی مسئولان مختلف شهرستان، اعم از نماینده مردم شریف کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه کازرون، سرپرست فرمانداری ویژه کازرون، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون و گروه‌های مختلف مردم را هم به عنوان پشتوانه‌هایی موثر به همراه داریم. کارگاه‌هایی در پردیس فعال هستند و کماکان نیز فعالیت‌ها را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم با راه‌اندازی پردیس، هم برخی مشکلات تأمین خوابگاه را برطرف کنیم و هم سطح کیفی خدمات را افزایش دهیم. علاوه بر این کار احداث خوابگاه خیّرساز دانشگاه نیز با نگاه بلندنظرانه خیّر گرامی جناب آقای دکتر فریدون مهبودی دنبال می‌شود.

سیدهاشم خاتمی، معاون دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این نشست طی سخنانی با گرامیداشت روز دانشجو و تبریک به اعضا جدید شورای صنفی دانشجویی دانشگاه، به تشریح روند برگزاری انتخابات شورای صنفی پرداخت و در ادامه خاطر نشان نمود: در حوزه‌های مختلف فعالیت معاونت دانشجویی، موفق شده‌ایم علاوه بر حرکت در مسیر توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه‌ها، گام‌هایی را نیز در حوزه تأمین و تجهیز و ارتقا تجهیزات برداریم. بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی پردیس دانشگاه، خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای سلف سرویس، خرید تخت‌های خوابگاهی و تأمین تجهیزات مختلف خوابگاه، خرید و تجهیز سالن ورزشی دانشگاه و... از جمله مواردی بوده‌اند که طی ماه‌های اخیر صورت پذیرفته است و کماکان نیز فعالیت‌ها در این زمینه، تداوم دارد.

در ادامه این نشست نیز اعضاء شورای صنفی دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به طرح پرسش‌ها و دغدغه‌های دانشجویان پرداختند و پاسخ‌ها و توضیحات مرتبط با پرسش‌ها را از مسئولان مرتبط حاضر در نشست، دریافت نمودند.

گفتنی است انتخابات اعضاء شورای مرکزی انجمن صنفی دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، مطابق با دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی موجود از شروع سال تحصیلی جدید آغاز شد و در نهایت با برگزاری این انتخابات در تاریخ 1 آذرماه، محمد همتی‌گشتاسب، فاطمه زارعی، زهرا کوه‌پیما، فاطمه پذیر، ملیکا کاظمی، محمدامیر دهقان و فاطمه تیموری‌فرد به عنوان اعضا اصلی و رضا صفری، زهرا صادقی‌بوگر و آناهید کاظمی‌نژاد به عنوان اعضاء علی‌البدل انتخاب شدند. شورای صنفی دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با هدف بهبود امور صنفی و رفاهی دانشجویان و کمک به ایجاد شرایط و فضای مناسب‌تر برای تحصیل، فعالیت و سکونت دانشجویان در کنار ایجاد بستر مهارت‌افزایی، تجربه‌اندوزی و آشنایی بیشتر دانشجویان با توانمندی‌ها، امکانات و چگونگی اداره امور در دانشگاه‌ها و برخی دیگر از اهدافی از این دست، فعالیت می‌نماید.

 

 


( ۲ )

نظر شما :