حجت‌الاسلام عزمی، امام جمعه موقت کازرون در آیین گرامی‌داشت روز دانشجو مطرح کرد

ایستادگی و مقاومت مردم ایران، مرهون حضور و اثرگذاری دانشمندان متعهد کشور است

۱۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۵ کد : ۸۹ خبر اول
تعداد بازدید:۸۳۰
صبح روز سه‌شنبه، ۱۶ آذر، با حضور اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، حجت‌الاسلام عزمی، امام جمعه موقت کازرون و دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، آیین گرامیداشت روز دانشجو برگزار گردید.
ایستادگی و مقاومت مردم ایران، مرهون حضور و اثرگذاری دانشمندان متعهد کشور است

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این مراسم که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در سالن استاد مردانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون برگزار گردید، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، طی سخنانی ضمن گرامیداشت روز دانشجو و تبریک این روز، با اشاره به تلاش‌ها و اثرگذاری‌های دانشجویان خاطر نشان نمود: شهیدان بزرگ‌نیا، قندچی و شریعت‌رضوی که روز دانشجو در سالروز شهادت آنان نامگذاری شده است، نمونه‌های بارزی از آگاهی و زنده بودن جریان‌های دانشجویی هستند. دانشجویان امروز ایران اسلامی نیز که مسئولیت‌های سنگین و پراهمیتی را در برابر آینده خود و جامعه بر دوش دارند، می‌توانند با الگو گرفتن از این شهیدان گرانقدر و همچنین سایر افراد تأثیرگذار در قله‌های علم و دانش کشور، در جهت کمک به حل مسائل جامعه و کمک به رشد و بالندگی هرچه بیشتر کشور در تمامی زمینه‌ها گام بردارند.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه ضمن گرامیداشت یاد مهندس شهید امید خالدی‌سردشتی، دانش‌آموخته‌ی شهید دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به مرور برخی از دستاوردهای دانشجویان این دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و... پرداخت و از جمله با ذکر دستاوردهایی همچون کسب رتبه‌های تک‌رقمی دانشجویان این دانشگاه در المپیادهای علمی، کسب رتبه‌های تک و دو رقمی دانش‌آموختگان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در کنکورهای مقاطع ارشد و دکتری، تولید دستگاه‌های پالس‌اکسی‌متر و ضدعفونی‌کننده اتوماتیک دست، کسب مقام اول در هشتمین و نهمین دوره جشنواره ملی رویش در حوزه‌ی کانون‌های فرهنگی، حضور متعهدانه دانشجویان در اردوهای جهادی و... که همگی طی نزدیک به دو سال گذشته و در ایام غیرحضوری بودن دانشگاه‌ها صورت پذیرفته‌اند، خاطر نشان نمود: کسب این موفقیت‌های چشمگیر علاوه بر آنکه حاکی از توانمندی‌های بالا و ظرفیت غنی بدنه علمی دانشگاه و تلاش‌های قابل تقدیر اعضاء هیئت علمی و اساتید این دانشگاه برای پرورش مناسب دانشجویان است،  از توانمندی‌های بالای دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز حکایت می‌کند. بر همین اساس نیز در این دانشگاه و در راستای تحقق سیاست‌گذاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روند برنامه‌ریزی‌ها و ظرفیت‌سازی‌ها را به گونه‌ای پیش برده‌ایم که بتوان با در نظر داشتن اقتضائات موجود، مناسبت‌ترین سطح خدمات را به دانشجویان ارایه نمود و همچنان در تلاش برای تقویت ظرفیت‌های موجود هستیم.

در ادامه این آیین، حجت‌الاسلام عزمی، امام جمعه موقت کازرون نیز طی سخنانی با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو و با گرامیداشت یاد شهدا این روز، با تأکید بر اهمیت مقوله علم و دانش در مبانی دینی و اسلامی، خاطر نشان نمود: براساس علم و دانش است که جامعه برتری می‌یابد. از همین منظر هم هست که علم و دانش و عالمان و دانشمندان در نزد خداوند متعال، جایگاه ویژه‌ای دارند.

حجت‌الاسلام عزمی همچنین با اشاره به برخی از اندیشمندان مسلمان که با تکیه به مبانی دینی، خدمات ماندگاری را برجای گذاشتند، خاطر نشان نمود: اگر امروز در دنیا، توان ایستادن و مقاومت کردن در برابر قدرت‌های استعمارگر و استثمارگر خارجی را داریم، به خاطر حضور و فعالیت دانشمندان متعهد و پرتلاش است. از شما می‌خواهم با جدیت به فراگیری علم و دانش بپردازید و بدانید که تحصیل متعهدانه شما، خدمت به خود و خدمت به جامعه‌تان است.

در ادامه این آیین، دبیران و نمایندگان انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی، تشکل اسلامی، بسیج دانشجویی و شورای صنفی دانشگاه در قالب سخنرانی‌های جداگانه‌ای به طرح دیدگاه‌های مختلف پیرامون فعالیت‌های دانشجویی پرداختند. تقدیر از دانشجویان برگزیده در حوزه‌های مختلف، اجرای موسیقی و برگزاری مسابقه‌های دانشجویی از جمله دیگر برنامه‌هایی بود که در این آیین اجرا شد. در بخش پایانی این مراسم نیز پرسش و پاسخی با حضور دانشجویان و اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه پیرامون مسائل مختلف برگزار گردید.

 

برای مشاهده گزارش تصویری این آیین، اینجا را کلیک نمایید. 


( ۱ )

نظر شما :