در قالب بازدید میدانی از نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون صورت پذیرفت

آغاز فصل جدید همکاری‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون و نیروگاه سیکل‌ترکیبی کازرون در قالب کمیته تحقیقات

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۲ کد : ۱۵۵ خبر اول
تعداد بازدید:۱۱۸۸
در ادامه تعامل‌های دو سویه برقرار شده بین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون، جمعی از اعضاء هیئت رئیسه و اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با حضور در نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون، ضمن بازدید از این نیروگاه، در نشستی مشترک با رئیس و مدیران نیروگاه به بحث و گفتگو پیرامون توسعه همکاری‌ها پرداختند.
آغاز فصل جدید همکاری‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون و نیروگاه سیکل‌ترکیبی کازرون در قالب کمیته تحقیقات

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست با اشاره به رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تحقق آموزش پژوهش‌محور و پژوهش آموزش‌محور و همچنین برقراری ارتباط‌های موثر میان دانشگاه و صنعت، از تداوم برنامه‌ریزی‌ها و روندهای فعالیتی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این زمینه خبر داد و خاطر نشان نمود: دانشجو در کنار تحصیل، بایستی این امکان را داشته باشد که بتواند به صورت عملی نیز با صنعت ارتباط برقرار کند تا هم دانش موثرتری را به دست آورد و هم به دنبال آشنایی با نیازهای صنایع، بستر مناسب‌تری برای تحقق نظام ایده‌ها و نیازها و همچنین ورود به عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به تولید کشور در اختیار داشته باشد. در سطح شهرستان کازرون، نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون و منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌ها و نواحی صنعتی، امکان مطلوبی را برای تحقق این فرایند مهیا کرده‌اند که با هر دو مجموعه تعامل‌هایی برقرار کرده‌ایم و خوشبختانه با نگاه‌ها و رویکردهای مناسبی که در سطوح مدیریتی آنها وجود دارد، شاهد باز شدن دریچه‌های امیدبخشی از همکاری‌ها هستیم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه شهرستان کازرون اعم از برخورداری از چاه‌های نفت و تأسیسات نفتی، وجود نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون، دسترسی مناسب این شهرستان به منطقه پارس جنوبی و قرار گرفتن در پس‌کرانه‌های خلیج فارس و... به رویکردهای دانشگاه سلمان فارسی کازرون در جهت کمک به شکوفایی این حوزه‌ها اشاره کرد و افزود: در تبیین مسیر توسعه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به حوزه انرژی توجه زیادی داشته‌ایم. علاوه بر آنکه کازرون در این حوزه ظرفیت‌های فراوانی دارد، از حضور دکتر فریدون عباسی‌دوانی به عنوان نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار که عضو کمیسیون انرژی مجلس و از چهره‌های دانشگاهی و مطرح این حوزه در سطح کشور محسوب می‌شود نیز برخوردار است. علاوه بر این موارد دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان تنها دانشگاه دولتی غرب استان فارس و قطب علمی منطقه، اعضاء هیئت علمی توانمند و زیرساخت‌های مطلوب و متعددی در دانشکده‌های مختلف، از جمله دانشکده‌های علوم پایه و فنی مهندسی دارد که می‌توانند ظرفیت‌های علمی مناسبی برای ارتقاء صنایع فعال در شهرستان کازرون و غرب استان فارس باشند.

مهندس رضا بامیان، مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون نیز در این نشست، ضمن معرفی ظرفیت‌های موجود در این نیروگاه، ارتباط موثر دانشگاه و صنعت را یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌ای برشمرد و خاطر نشان نمود: بایستی تلاش شود تا این ارتباط در قالب مکانیزم‌هایی موثر و هدفمند، محقق گردد. با ایجاد مکانیزم‌های ارتباطی موثر می‌توان ضمن شناخت بهتری از نیازهای دو طرف، مجموعه‌ی متنوعی از ایده‌های موجود را به گونه‌ای هدفمند و موثر در قالب برنامه‌های مختلف پژوهشی، مطالعاتی، اجرایی و... بررسی و به گونه‌ای مناسب در مسیر تحقق قرار داد.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون همچنین با تقدیر از رویکرد تعاملی دانشگاه سلمان فارسی کازرون از آمادگی این نیروگاه برای توسعه همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک خبر داد.

در ادامه این نشست سایر اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مدیران نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون، ضمن بررسی موارد مطرح شده در نشست پیشین و مجموعه ارتباط‌های برقرار شده، به بیان دیدگاه‌ها و بررسی عملیاتی مسیرهای مشترک همکاری پرداختند و مقرر شد دو عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان عضو کمیته تحقیقات نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون با این نیروگاه همکاری داشته باشند تا از این طریق ارتباطات پایدار در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و... شکل بگیرد. همچنین در حوزه دانشجویی نیز علاوه بر تقویت کمی و کیفی حضور دانشجویان، ارتباط دوسویه آموزشی و کارگاهی بین دو مجموعه برای دانشجویان دنبال شود.

 

برای مشاهده گزارش تصویری این بازدید و نشست، اینجا را کلیک کنید.

 

کلید واژه ها: دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون دانشگاه کازرون استان فارس


( ۳ )

نظر شما :